ABRONCSOKABRONCSOK TANÁCSOKTANÁCSOK KERESKEDŐKKERESKEDŐK

Sportos vezetés GyIK

Szakértőink válaszai és tanácsai

Sportos vezetés GyIK

  • Az abroncs gyártási ideje van valamilyen hatással a teljesítményre?
    Az abroncs különféle anyagokból áll, így gumialapú keverékekből, melyek tulajdonságai az idővel változnak.

    Adott abroncs esetében a változás számos tényező együttes hatása: időjárási, tárolási körülmények (hőmérséklet, páratartalom, tárolási helyzet, stb.) és a használat módja (terheltség, sebesség, üzemi nyomás, mechanikai behatások, stb.).

    Az öregedésre ható tényezők nagyon változatosak tehát, így lehetetlen megjósolni az adott abroncs élettartamát. Azt ajánljuk, hogy az ön által végzett rendszeres ellenőrzés mellett szakemberrel is vizsgáltassa be időnként az abroncsait.

    Minél régebbi egy abroncs, annál valószínűbb, hogy hogy le kell cserélni - elöregedés vagy egyéb okok miatt.

    A Michelin azt tanácsolja, hogy a 10 évnél régebbi abroncsot mindenképpen cseréljük le, még akkor is, ha a futó nem kopott, és az abroncs szemmel láthatóan jó állapotban van.

    Az abroncs életkorát a DOT-szám utolsó négy számjegye jelzi.
  • Hogyan változik az abroncs reakcióképessége a sebesség függvényében?
    Ha nő a sebesség, csökken a reakcióképesség. Mindemellett az innovatív, aramidszálas övbetét ez ellen a természetes jelenség ellen hat, és az ilyen övbetétet tartalmazó MICHELIN Pilot Super Sport nagyon nagy sebesség mellett is pontos kormányzást tesz lehetővé.
  • Mi történik, ha más méretű abroncsot szerelek az autómra? Mennyiben számíthatok jobb teljesítményre szélesebb abronccsal?
    A nagyobb abroncs felszerelése általában javítja a kormányozhatóságot és az autó reaktivitását. Kicsit kevésbé lesz kényelmes, és kevésbé tudja kivédeni az aquaplaningot.
  • Hogyan kell szakszerűen bejáratni az új abroncsot?
    Az első kilométerek alatt vezessen óvatosan, a megengedett sebességhatár alatt, hogy az övbetétek erősítő polimerszálai és a többi abroncsösszetevő stabillá váljon a dinamikus terhelés alatt, és a lehető legtökéletesebb legyen a kerékpántra illeszkedés.
  • Közúton vagy versenypályán melyik a legjobb vezetési stílus, amellyel optimálisan kiegyensúlyozott a sportabroncs hatékonysága, teljesítménye és élettartama?
    Általános tanácsként csak azt mondhatjuk, hogy mindig ügyeljen a megfelelő nyomásra - ez a teljesítményre és az élettartamra van kedvező hatással (további információt a GYIK oldalunkon találhat ezzel kapcsolatban). Versenypályán a legjobb, ha a gyorsabb köröket követi egy pár lassabb, "hűtőkör". Egyszerre nyolc nagyon gyors kör kedvezőtlenebbül hat az abroncsra, mint ha lassabb körök beiktatásával futunk ugyanolyan gyors négy-négy kört.

    06/2013 - Sportabroncs - club911.net
  • A MICHELIN versenyabroncs hány másodperccel jobb köridőt fut, mint az ugyanarra a prototípusra vagy GT modellre szerelt sportabroncs?
    Az ön által vázolt felállásban nagyon sok változó van (milyen autóval, melyik pályán, pontosan melyik versenyabronccsal?). De persze van konkrét példa is: egy három kilométeres pályán standard Porsche modellel a MICHELIN Slick versenyabroncs hat másodperccel jobb, mint a MICHELIN Pilot Super Sport.

    06/2013 - Sportabroncs - club911.net
  • Mekkora hőmérsékletre melegszik fel a slick abroncs vészfékezéskor? Az időmérő futamokon miért csak két-három kör megtétele után éri el az abroncs a legjobb teljesítményt, miért nem rögtön az első körben? Mi zajlik le az abroncsban, különösen a felületi keverékkel olyankor, amikor a legjobb teljesítményt nyújtja?
    A vészfékezés (a kerekek leblokkolnak) olyan rövid ideig tartó és az abroncsnak csak bizonyos részeire ható jelenség, hogy nincs különösebb hosszútávú hatása a nyomásra vagy a hőmérsékletre. Az abroncs külső hőmérséklete egy jól körülhatárolható helyen mindemellett jelentősen megnő - különösen a slick abroncs esetében.

    Amikor az új abroncs először gördül, az abroncs felületén lévő polimerláncok széttöredeznek, és ennek a visszafordíthatatlan folyamatnak a következtében a gumikeverékek tulajdonságai módosulnak. Ezután válik nyomás és hőmérséklet tekintetében stabillá az abroncs. Végül egy pontosítás: nincs olyan, hogy "felületi keverék", az egész futófelület ugyanabból a keverékből áll.
    10/2013 - Versenypályától a közútig - club911.net
  • Hogyan értelmezendők a versenysportra is homologizált közúti abroncs jelölései?
    A közúti abroncsok jelöléseiről az "Abroncsok jelölései" részben olvashat
  • Hogyan értelmezendők a versenyabroncs jelölései?
    A versenyabroncs jelölései eltérnek a közúti abroncsjelöléstől. Vegyünk egy példát: 20/65-18 raliabroncs. Itt 20 a futófelület szélessége centiméterben, 65 az abroncs átmérője centiméterben, 18 pedig a pántátmérő hüvelykben megadva.
  • Hogyan tudom leolvasni az oldalfalról a közúti abroncs gyártási dátumát?

    Az ún. DOT-szám utolsó négy számjegyéből: az első két számjegy a gyártás hetét jelöli, a második két számjegy pedig az évet. A 1310 végű DOT-szám ennélfogva a 2010-es év 13. hetében (márciusban) gyártott abroncsokra jellemző.

    Abroncsok jelölése

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Érdekli a nagyteljesítményű autózás?

Nagyteljesítményű gumiabroncsok

Nagyteljesítményű gumiabroncsok

Ismerje meg a Michelin nagyteljesítményű gumiabroncsait! Abroncs keresése
Ismerje meg a MICHELIN Pilot Sport 4 S abroncsot!

Ismerje meg a MICHELIN Pilot Sport 4 S abroncsot!

Ismeri a Michelin egyik legújabb fejlesztését? Bővebben az abroncsról
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

A nagyteljesítményű, sportos autózás és a versenysport bemutatására létrejött YouTube-csatorna Nézzen bele!