Egyéb tippek és tanácsok

Defektes abroncs
Defektes abroncs
Tünet: defekt

Ok: sérült abroncs, amit javítani kell
- A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást abroncsszakértő tud javítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
- A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
Megoldás:
- A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
- Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
- A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.
Tünet: leengedett abroncs
Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
- Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
- Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
- A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet
Megoldás:
Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).
A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Egyéb tippek és tanácsok