Defektes abroncs


Tünet: defekt

autó szerkesztői infogr. defekt tippek és tanácsok

autó szerkesztői infogr. defekt tippek és tanácsok

Ok: sérült abroncs, amit javítani kell
  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást abroncsszakértő tud javítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.

 

Megoldás:
  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.

 

Tünet: leengedett abroncs

autó szerk. infogr. lapos abroncs tippek

autó szerk. infogr. lapos abroncs tippek

Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
  • Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
  • Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
  • A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet

 

Megoldás:

Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).

A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.