Akkor is kell téli abroncs, ha összkerékhajtású, 4x4 autót vezetek?
4x4 vagy összkerékhajtású járművel jobb vonóerő érhető el havas útfelületen, mint az első- vagy hátsókerék-hajtású autókkal. A téli vonóerő és tapadás azonban ezeknél a járműveknél is téli abroncsgarnitúrával (3PMSF téli abronccsal vagy 3PMSF minősítésű négyévszakos abronccsal) lesz a legjobb.
Nyári gumival az összkerékhajtás részben kompenzálja az abroncs kevésbé hatékony tapadását - hegymenetben. Lejtőn azonban megszűnik az összkerékhajtás ilyen hatása - és mivel a jármű súlya a gyorsulással lejtmenetben nagyobb, az ilyen manőver megfelelő abroncs hiányában könnyen veszélyessé válhat. A 3PMSF minősítésű gumi ebben a helyzetben verhetetlen.
Minden autóra lehet hóláncot szerelni?
A legtöbb autóra lehet klasszikus, standard hóláncot szerelni.
Vannak olyan járművek is, amelyekre csak speciális hólánc szerelhető.
Nézzen utána a jármű műszaki kézikönyvében, hogy milyen hóláncot ajánl a gyártó az Ön autójához. Egyes modellekre nem lehet a szokásos, standard hóláncot felszerelni, mert a kerékjárat és az abroncs között nincs ehhez elegendő hely. Ha mégis a hagyományos hólánccal szereljük fel az ilyen autót, az a karosszéria megrongálódását okozhatja. Ilyenkor létramintás hóláncra lesz szükség.
Ismerje meg a MICHELIN LIFESTYLE hóláncot, látogasson el a https://fr.michelin-lifestyle.com/fr/promotions/snow-chains/find-products oldalra!
Mire jó a szögelt gumiabroncs?
Olyan országokban illetve vidékeken, ahol ez engedélyezett, tartósan zord téli időben, extrém téli körülmények között szögelt abroncsot használhatunk. Jeges, felfagyott utakon ezek a gumik jobban teljesítenek, mint a szögelés nélküli téli abroncsok.
Közúton is lehet használni a szögelt gumit?
Bizonyos szabályok betartásával és a megfelelő feltételek fennállása esetén természetesen igen. Magyarországon a szögelt abroncs használata nem engedélyezett, északi országokban is csak a téli időszakban (általában a nov. 11-ét megelőző szombattól a legutolsó márciusi vasárnapig tartó időben) lehet használni a szögelt abroncsokat.
Szögelt abronccsal autózók számára sebességkorlátozás van érvényben: az autó hátuljára ilyenkor jól láthatóan fel kell ragasztani a ‘90 km/h maximális sebesség’ matricát is.
Mi a különbség a téli abroncs és a hóabroncs között?
Tulajdonképpen semmi különbség nincs köztük. Csak az elnevezés változott az idő és a technológiai fejlődés előrehaladásával. Manapság a leginkább téli guminak hívjuk ezeket a termékeket, mert nem csupán a havas utakon, hanem száraz és nedves útfelületen is, de főleg hideg időjárásban, azaz 7°C alatti hőmérsékleten nyújtják teljesítményük legjavát.
Mi a különbség a hólánc és a hózsák között?
A legfontosabb különbség a kinézetükben van: a hólánc egy olyan láncrendszer, amelyet a futófelületre feszítenek fel, míg a hózsák, vagy textil hólánc teljesen beborítja a kereket. A hólánc kiegészítő tapadást biztosít a futófelületnek, míg a hózsák textilje maga tapad az útfelülethez.
Összetömörödött havon a két rendszer nagyjából egyforma teljesítményt nyújt, friss hóban és jégen azonban egyértelműen a hólánc a hatékonyabb megoldás. A hólánc ezenfelül ellenállóbb, és kevésbé kopik a letakarított utakon. A hózsákot ellenben egyszerűbb fel- és leszerelni.
A 2000-es évekig csak fém hóláncot lehetett kapni. Az elmúlt tizenöt-húsz évben azonban - főleg a Michelin fejlesztéseinek köszönhetően - megjelentek a könnyebben kezelhető hózsákok (S.O.S Grip) és kompozit anyagból készült hóláncok (Michelin Easy Grip) is.
További tudnivalók hólánc termékeinkről: => https://fr.michelin-lifestyle.com/fr/promotions/snow-chains
A téli időszakban speciális kerekekre is szükség van?
A téli abroncsot felszereltetheti a járműve meglévő kerékpántjára is. A téli gumit használó autósok számára a Michelin nyári időszakban nyári gumi használatát javasolja, vagyis évente kétszer le kell cserélnie az abroncsait:
Egyszer tavasszal, amikor téli gumiról nyári gumira vált - és ősszel megint, amikor a nyári garnitúráról a télire vált.
Az abroncscsere persze pénzbe kerül. Egy jó alternatíva a csere költségeinek megspórolására, ha 2 kerékszettet tart (felni + gumi), egyiken téli, másikon nyári gumival. Így a szezonális csere egyszerű kerékcserével otthon is megoldható, idő- és költségtakarékos módon, anélkül, hogy az abroncsot le- és fel kellene szerelni.
További cikkek, amelyek még érdekelhetik
A megjelent cikk(ek) célja, hogy iránymutatásként szolgáljanak az abroncsválasztás során, illetőleg, hogy a tudomány, a technika, a teszteredmények és a Michelin tapasztalatai alapján időszerű és pontos tájékoztatást nyújtsanak az olvasóknak. Ha arról értesülünk, hogy hibás vagy pontatlan információk szerepelnek a cikk(ek)ben, igyekezni fogunk kijavítani ezeket. Mindazonáltal a Michelin semmiféle felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a cikkekben közzétett információk tekintetében, mely információ kivétel nélkül általános jellegűek, és nem feltétlenül teljesek, pontosak vagy az olvasás időpontjában naprakészek, továbbá nem minősülnek jogi vagy szaktanácsnak.