Nyári abroncs vagy négyévszakos abroncs: Melyiket kell használni a nyári időszakban?

Sokáig nagyon egyszerű volt a képlet - nyári gumit nyáron, téli gumit télen.

Mára viszont a négyévszakos abroncs is egész más lehetőségeket kínál, és nem mindig látszik egyértelműnek a válasz. A Michelin azonban segít Önnek a választásban. Akár nyári, akár négyévszakos abroncsban gondolkodik, segítünk Önnek meghozni a helyes döntést!

mcc comparation braking on snow hu

(2) Egy téli és nyári abroncs fékezési távolságának átlagos különbsége. Féktáv havas úton 50 km/h-ról megállásig. TÜV SÜD tesztek 2013-ban, 205/55 R16-os méretű abroncson, -4 és -6 Celsius fok közötti hőmérsékleten.

Nyári gumik

Magyarországon a nyári abroncsot ismerik a legtöbben. Ezeket az abroncsokat arra tervezték, hogy 7°C hőmérséklet feletti időben, száraz és nedves útfelületen egyaránt jól teljesítsenek, és különösen az alkalmanként előforduló vagy huzamosabb ideig fennálló forró nyári időben, 40°C melegben is meggyőzően teljesítenek. 

Hátrányuk, hogy 7°C hőmérséklet alatt a gumikeverék megkeményedik, és főként nedves útfelületen, hideg, téli időben sokkal kevésbé hatékonyak.

mcc comparation braking on wet hu

Más szóval: veszélyes lehet, ha hideg, téli időben nyári abroncsot használunk. És különösen akkor veszélyes, ha havas útfelületen használjuk a nyári gumit, azzal ugyanis a fékút kétszer olyan hosszú, mint a téli minősítéssel rendelkező téli gumival. 

(1) Egy téli és nyári abroncs fékezési távolságának átlagos különbsége. Féktáv nedves úton 80 km/h-ról megállásig. TÜV SÜD tesztek 2013-ban, 205/55 R15-ös méretű abroncson, 4 és 6 Celsius fok közötti hőmérsékleten.

Négyévszakos gumik

 

A négyévszakos abroncs vagy egész évben használható abroncs olyan hibrid technológiai megoldással készült gumi, amellyel biztonságosan autózhatunk a -10°C és +30°C közötti időben.

Hogy mi a titka? A nyári és téli abroncstechnológiák ötvözete, mely által egy olyan abroncs jött létre, amely a nyári és a téli abroncs tulajdonságaival egyaránt rendelkezik, évszaktól függetlenül biztoságosan használható száraz és nedves útfelületen egyaránt, sőt a havas, téli utakon is.  

Ez a négyévszakos gumi legfontosabb előnye a nyárival szemben: noha nem annyira hatékony, mint a téli gumi (amely még mindig a legjobb megoldás a havas útfelületre), a négyévszakos abroncs a legtöbb télies helyzetben, havas úton is meggyőző vonóerőt és biztonságot nyújt.

Az előnyéből egyenesen következik a négyévszakos megoldás hátránya is.  7°C feletti hőmérsékleten, nedves és száraz útfelületen még a legjobb négyévszakos abroncs fékútja is valamivel hosszabb, mint a nyári abroncsé.  

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

A MICHELIN nyári, téli és négyévszakos abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítménye

mcc comparation bar pdp hu

Megjegyzés: a csillagok a három egymáshoz viszonyított abroncs teljesítményszintjét jelölik. 

A MICHELIN Primacy 4 és Pilot Sport 4 nyári abroncsok teljesítettek a legjobban nyáriasan meleg időben, száraz és nedves útfelületen. A MICHELIN márkától elvárhatóan ezek az abroncsok is kiváló élettartammal rendelkeznek.  
A MICHELIN CrossClimate+  négyévszakos abroncs mind nyári, mind télies időben, sőt havas úton is meggyőző teljesítményt nyújt. Élettartamuk a nyári abroncsokéhoz hasonlóan hosszú, a négyévszakos kategória legjobbja.  
A MICHELIN Alpin 6 és MICHELIN Pilot Alpin 5 téli abroncsok zord téli időban, havas és jeges útviszonyok között teljesítenek a legjobban.

Miben különbözik a nyári abroncs a téli abroncstól?

 

A nyári gumit úgy fejlesztették ki, hogy 7°C feletti hőmérsékleten legyen optimális a teljesítménye. Gumikeveréke és futófelülete száraz és nedves útfelületen egyaránt kiváló tapadást biztosít, miközben a hosszú élettartamú és üzemanyag-takarékos termékkel kényelmes az autózás. 

A nyári gumival ellentétben a téli gumi 7°C alatti hőmérsékleten nyújtja teljesítménye legjavát. A hideg időben sem változnak meg  gumikeveréke tulajdonságai, futófelülete tökéletesen teljesít a télies, száraz, nedves, havas vagy akár jeges útfelületen egyaránt. A téli abroncsot könnyű felismerni az oldalfalán található jelölés(ek)ről: 3PMSF és/vagy  M+S. A 3PMSF betűszó feloldása 3 Peak Mountain Snow Flake, a jelölés maga az angol elnevezés alapján három hegycsúcs és hópihe. Az M+S jelölés a 'mud and snow' szavak rövidítése, jelentése sár és hó.

Mennyibe kerül a nyári szezonra készült abronccsal felszerelni az autómat?

 

Legyen szó akár családi egyterűről, kombiról, elektromos autóról, sportautóról, öszkerékhajtású (4x4) terepjáróról vagy szabadidőautóról, nagyon fontos, hogy nyáron is a megfelelő abroncsokkal szereljük fel.  Az abroncs ára a jármű méretétől és a kiválasztott nyári abroncstól fog függni. A MICHELIN Primacy 4 abroncs például 104 méretben (15-20 colos mérettartományban) kapható, és kezdő ára csupán 26 746 Ft. Ez a nyári abroncs Evergrip technológiával készült, azaz még kopott futóval is kiváló fékhatás teljesítményt nyújt nedves útfelületen, és tartós, hosszú élettartamú termék.

A nyári gumival ellentétben a négyévszakos gumi biztonságosan használható télies útviszonyok között is, ez az előnye a magasabb vételárában is megmutatkozik. A négyévszakos abroncs fenntartási költségei azonban alacsonyabbak, használatával a szezononkénti abroncscsere költsége megszűnik. Az 50 méretben kapható MICHELIN CrossClimate+ négyévszakos termékcsaládunk legolcsóbb darabja 23 851 Ft-ba kerül.  Az egész évben használható gumi ötvözi a téli és nyári technológiákat, élettartam tekintetében piacvezető, biztonságos, és meggyőző teljesítményt nyújt minden időjárásban. Univerzális jellege révén hosszú távon gazdaságos megoldás.

eb002316

 Nyári vagy négyévszakos abroncs: milyen tényezők döntik el a kérdést?

A legfontosabb kérdés a mérlegelés során: télen milyen körülmények között használja az autóját? 

Ha olyan helyen él, ahol a tél inkább enyhébb, a hőmérséklet csak ritkán esik 7°C  alá, és soha nem kell havas utakon vezetnie, akkor az Ön számára legjobb megoldás a nyári abroncs. 

Ha azonban az Önök vidékére inkább a zordabb téli idő jellemző, tartósan jóval 7°C alatti hőmérsékleti értékekkel, esetenként behavazott utakkal (vagy alkalomszerűen jár síelni, hegyekben lakó barátaihoz, rokonaihoz autóval), akkor inkább a négyévszakos abroncsot ajánljuk Önnek. 
Végül pedig ha rendszeresen zordabb téli időben, havas utakon, nehezen megközelíthető utakon kell autóval mennie (meredek emelkedők, takarítatlan utak), az Ön számára ajánlott megoldásunk továbbra is az évenként kétszer esedékes szezonális abroncscsere: télen a téli, nyáron pedig a nyári abroncs használata.

Téli abroncsaink

A megjelent cikk(ek) célja, hogy iránymutatásként szolgáljanak az abroncsválasztás során, illetőleg, hogy a tudomány, a technika, a teszteredmények és a Michelin tapasztalatai alapján időszerű és pontos tájékoztatást nyújtsanak az olvasóknak. Ha arról értesülünk, hogy hibás vagy pontatlan információk szerepelnek a cikk(ek)ben, igyekezni fogunk kijavítani ezeket. Mindazonáltal a Michelin semmiféle felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a cikkekben közzétett információk tekintetében, mely információ kivétel nélkül általános jellegűek, és nem feltétlenül teljesek, pontosak vagy az olvasás időpontjában naprakészek, továbbá nem minősülnek jogi vagy szaktanácsnak.

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét