2 vagy 4 téli gumi kell? hány téli gumit érdemes felszereltetni az autóra?

Sok autós számára kérdéses, hogy hány téli gumit kell beszereznie.
Melyik a jobb: ha mind a négy keréken téli abroncs van vagy elég csak két téli abroncs?
 

Sokan úgy tudják, hogy elég csak két téli abroncsot felszereltetni az autónkra -  azonban a legbiztonságosabb megoldás, ha mind a négy keréken téli gumi van.
A szabály egyszerű: legyen mind a négy téli!

bras bib hiver

Télen is a legfontosabb a biztonság!

Ha a téli abroncs mellett döntött, ne feledje: szakértőink véleménye szerint mindig érdemes mind a négy kerékre ugyanolyan téli gumit szerelni (akár első-, akár hátsó- vagy összkerékhajtású járműről van szó). Hogy miért? Ha az első és a hátsó tengelyen különböző gumikat használ, a különböző abroncsok eltérően viselkednek, és így veszélybe kerülhet a jármű menetstabilitása.

front only
Veszélyes lehet, ha csak két téli abroncsot szerelek fel az autóm első tengelyére?

Azon tanakodik, hogy mind a négy kerékre téli abroncsot szereljen, vagy elég lesz csak két abroncs? Ne töprengjen tovább: tudnia kell, hogy veszélynek teheti ki magát, ha csak az első kerekekre szerel fel téli abroncsot. 

Ha havas vagy jeges úton közlekedik, az autó hátsó kerekei könnyen kipöröghetnek. Gyorsuláskor a jármű hátsó része megcsúszik, ami különösen a téli vezetésben tapasztalatlanabb sofőrök számára lehet veszélyes.  

Ha hátsókerékhajtású jármű első tengelyére szerel két téli abroncsot, az autó úttartása és tapadása nem lesz jobb a téli időszakban. 

Rear only
Veszélyes lehet, ha csak két téli abroncsot szerelek fel az autóm hátsó tengelyére?

Ugyanígy veszélyes megoldás lehet, ha csak a hátsó tengelyre szerel fel két téli abroncsot. Az elégtelen tapadás ilyenkor az első tengelyen jelentkezik, és úttartás, ill. fékhatás problémákat okoz. 
 

Ha hátsókerékhajtású jármű hátsó tengelyére szerel két téli abroncsot, az autó úttartása és tapadása nem lesz jobb a téli időszakban.

Legfontosabb tudnivalók a téli vezetéshez

  • Ha télies időben kell vezetnünk, mindig tájékozódjunk az útviszonyokról - így elkerülhetjük a veszélyes helyzeteket, alaposabban megtervezhetjük útvonalunkat. 
  • A 7°C-nál hidegebb időben a téli abroncs a nyári abroncsnál biztonságosabban tapad, fékútja rövidebb.
  • Bármilyen típusú autóról van szó, a legjobb megoldás, ha mind a négy kerékre téli gumit szerel (csak két téli abroncs nem nyújt megfelelő biztonságot a télies utakon).

braking on snow

(2) Average difference in the braking distance of a winter tyre compared to a summer tyre. Braking distance on a snowy surface from 31 to 0 mph. TÜV SÜD 2013 tests, using 205/55 R16, conducted between -4°C and -6°C.

A megjelent cikk(ek) célja, hogy iránymutatásként szolgáljanak az abroncsválasztás során, illetőleg, hogy a tudomány, a technika, a teszteredmények és a Michelin tapasztalatai alapján időszerű és pontos tájékoztatást nyújtsanak az olvasóknak. Ha arról értesülünk, hogy hibás vagy pontatlan információk szerepelnek a cikk(ek)ben, igyekezni fogunk kijavítani ezeket. Mindazonáltal a Michelin semmiféle felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a cikkekben közzétett információk tekintetében, mely információ kivétel nélkül általános jellegűek, és nem feltétlenül teljesek, pontosak vagy az olvasás időpontjában naprakészek, továbbá nem minősülnek jogi vagy szaktanácsnak.

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét