ABRONCSOKABRONCSOK TANÁCSOKTANÁCSOK KERESKEDŐKKERESKEDŐK

HÍREK ÉS SAJTÓINFORMÁCIÓK

Az endurance versenyek egyértelmű nyertese a Michelin abroncs

Az endurance versenyek egyértelmű nyertese a Michelin abroncs

Az utolsó pillanatban szerezte meg a győzelmet a Porsche!

A szombat délutáni heves esőzés miatt az idei, sorrendben a 84. Le Mans-i 24 órás körverseny hivatalos startja – a szervező ACO (Automobile Club de l’Ouest) döntésének megfelelően – safety car-os felvezetéssel indult. Két órával később ragyogó napsütés köszöntött a világhírű autóversenyen részt vevőkre. A küzdelem első két órájában a Michelin-csapatok mindannyian éltek a különböző típusú versenyabroncsok nyújtotta előnyökkel, ki-ki a versenytaktikájának megfelelően.

A versenyzők MICHELIN Wet vagy Full Wet típusú esőabronccsal kezdték a napot, azután lágykeverékes slick-abroncsokra (az LMP1-H prototípusok esetében), illetve közepesen lágy keverékes slick-abroncsra váltottak (a többi járműkategóriában). Ádáz küzdelem látszott kialakulni a Toyota és a Porsche között, szinte egész éjszaka a japán csapat vezette a mezőnyt, de később fokozatosan jött fel német riválisa, és vette át a vezetést. A nézőknek nem volt okuk panaszra: rendkívül fordulatos párharc dúlt az élen. Amikor az Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima alkotta pilótacsapat Toyota TS050-Hybridje az utolsó pályakörét kezdte, még úgy tűnt, meglesz a japán istálló első Le Mans-i győzelme – az autó azonban pontosan a startvonalon feladta a versenyt! Így végül a kettes rejtszámú Porsche 919 Hybrid (Romain Dumas / Neel Jani / Marc Lieb) győzedelmeskedett a hatos rajtszámú Toyota TS050-Hybrid (Stéphane Sarrazin / Mike Conway / Kamui Kobayashi) és a nyolcassal induló Audi R18 (Lucas Di Grassi / Loïc Duval / Oliver Javis) előtt. A leggyorsabb kört Kamui Kobayashi futotta a 81. körben: 3 perc 21.445 mp.

Abroncs minden stratégiára

A japán csapat stratégiája az volt, hogy háromszor 14 körös szakaszokra (572 km) osztja a versenynapot, míg az Audi szintén a tripla, de 13 körös szakaszos (531 km) versenystratégiát választotta. A Porsche pilótái tripla és négyszeres szakaszokat is vállaltak egy abroncsszettel (13 vagy 14 kör, így akár 708 km-es lehetett egy-egy etap). Az autók minden esetben ugyanolyan jó köridőket futottak az etap végén is, mint az elején az új abronccsal.

A Le Mans-on résztvevő partnereinknek olyan versenyabroncsokat kínálunk, amelyekkel az általuk választott versenyzési taktika maradéktalanul megvalósítható – mondja a Michelin Motorsport vezetője, Pascal Couasnon. – Az LMP1-H prototípusok átlagsebessége több mint 240 km/óra volt, és minden kategóriában legalább tripla szakaszokat mentek a versenyzők. Több LM GTE Pro és LM GTE Am csapat is idén először triplázott ugyanazzal az abroncsszettel, ami nagyon nagy eredmény, hiszen ezek a járművek a közúti modellek alapján lettek megtervezve, így a felépítményük súlyeloszlása egészen más kihívást jelent az abroncs számára. Ez is azt mutatja, hogy nálunk igen szoros kapcsolat van a versenysport és a tömeggyártás között, a technológiatranszfer pedig lehetővé teszi számunkra a motorsportokban és a közúti használatra szánt abroncsok terén is, hogy mind versenyképesebb abroncsokat gyártsunk.”

Az LMGTE Pro járműkategóriában a Joey Hand / Dirk Muller / Sébastien Bourdais (Chip Ganassi USA) nevével fémjelzett Ford GT került ki győztesen a Ferrari 488 GTE-vel vívott csatából (Giancarlo Fisichella / Toni Vilander / Matteo Malucelli (Risi Competizione)).

A harmadik helyen szintén egy Chip Ganassi USA-csapat végzett (Ford GT – Ryan Briscoe / Scott Dixon / Richard Westbrook). Mindhárom autó felhasználta az összes lehetséges slick-abroncsot: MICHELIN Cold Weather Medium, Dry Weather Medium és Hard száraz aszfaltra, valamint Wet/Full Wet a nedves pályára.

A Michelin új abroncscsaládot vetett be az LM P2 járműkategóriában – ahol a Michelin csupán 3 csapatnak szállít abroncsot a 23-ból. A Barthez-Panis Compétition Ligier JS P2 - Nissan nyolcadik helyen végzett, második legjobb Ligier-ként a járműkategóriában. „Kitűnő eredmény ez ebben a járműkategóriában, ahol nincs sok versenytapasztalatunk, nem rendelkezünk sok partnerrel, és amelybe most a legmagasabb szinten tértünk vissza” – mondja Jérôme Mondain, a Michelin FIA World Endurance Championship programjának igazgatója.

A 2016 FIA WEC következő versenye Németországban lesz, a Nürburgringi Hatórás verseny július 24-én.

SAJTÓKAPCSOLAT

KIEMELT CIKKEK

  • KAPCSOLÓDÓ
  • NÉPSZERŰ
  • LEGÚJABB