Kereskedők keresése

Élettartam végéig tartó abroncsteljesítmény

Az Általános Biztonsági Előírás felülvizsgálatának részeként az Európai Unió nemrégiben elindította a gumiabroncsra vonatkozó szabályozás a módosítását. Az általános cél a teljesítményük mérése kopott állapotban.

Miért is fontos ez a változás?

Napjainkban a gumiabroncsokra alkalmazott európai szabályozás azt írja elő, hogy vizes úton fékhatást a gumiabroncsok esetében csak új állapotban mérjék. Ugyanakkor az abroncs élettartama során,ez a biztonság szempontjából kritikus teljesítmény fokozatosan csökken. Számos gyártó tervez olyan gumiabroncsokat, melyek biztonságosak a kopás indikátorig (1.6 mm). Semmi nem akadályozza azonban az olyan gumiabroncsok értékesítését, amelyeknek a féktávolsága feltehetőleg drámaian romlik a használat során. Az elővigyázatosság, illetve a kopott gumiabroncs teljesítményére vonatkozó szabályozás hiánya arra ösztönzi a szakembereket és a felhasználókat, hogy cseréljék le az abroncsokat, még mielőtt azok elérik a megengedett kopási határt.


Mi a tétje ennek a változásnak?

98eb4713 37bf 4c0f 90aa 589d43d9bbac

Európában az évente lecserélt abroncsok, melyek még nem érték el az 1.6 mm-t*, több, mint 128 millió abroncsot jelentenek***, ez 6.6 millió tonna szén-dioxidot*** eredményez és 6.9 milliárd eurónyi** költséget az autósoknak.

A közlekedésbiztonság javítása mellett ez a rendelet megakadályozza a szükségtelen kiadásokat, ezenkívül a környezet védelmére is hatással lesz, elkerülve az anyagveszteséget és a szén-dioxid-kibocsátást.


A gumiabroncsok rendszeres kopásától és a gumiabroncs- és autógyártók ajánlásaitól függően. Kétség esetén forduljon szakemberhez.
*Az Ernst & Young „A tervezett elévülés nem elkerülhetetlen” című jelentés adatai - 2017. május.
***A Ladoux-ban végzett házon belüli számítások szerint (Technológiai Központ, Clermont-Ferrand – Franciaország. 2016. szeptember 27-i műszaki közlemény „A nyersanyagok, az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás összefüggése a személygépkocsi abroncsainak korai cseréjével”.