A Ferrari a világ egyik legrangosabb nagy teljesítményű és luxus sportautó-konstruktőreként 75 éve feszegeti a közúti sportautózás teljesítményhatárait. A Michelinnél közel 50 éve fejlesztünk abroncsokat a különleges Ferrari-modellekre. Innovatív megoldásaink kidolgozásához és ahhoz, hogy tökéletesen megfeleljünk a Ferrari által támasztott szigorú követelményeknek, kiterjedt és szoros együttműködésre van szükség -- a Michelin pedig tudása legjavát adva igyekszik megfelelni ennek a kihívásnak: csúcstechnológiás megoldásaink, képzett mérnökeink, kerékszerelési szakértelmünk, mérési technológiáink, illetve a teljesítmény iránti szenvedélyünk mind-mind a közös célt szolgálják. Sőt: elhivatott tesztpilótáink arról is gondoskodnak, hogy az elvárásokon felüli teljesíményt nyújthassunk.
A Ferrari 296 GTB modell tökéletes példa rá, milyen eredményes a Ferrari-Michelin együttműködés.
MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 és MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 két különleges, kifejezetten a Ferrari 296 GTB modellek számára kifejlesztett MICHELIN abroncs
A Ferrari a Michelint választotta új 296 GTB modellje hivatalos gumiabroncs-beszállítójának. A Michelin két különböző gumiabroncsot fog biztosítani az autókhoz – a főként közúti használatra készült MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 abroncsot, illetve a közúti forgalomban is szabályosan haszálható MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 abroncsot azoknak a pilótáknak, akik versenypályán tesztelnék autójuk teljesítőképességét. A Ferrarinál íratlan szabály, hogy minden egyes újonnan kiadott modell túltesz az előző generációs modell teljesítményén. A Michelin is ugyanezt a filozófiát vallja: évek óta együtt dolgozik a neves konstruktőrrel, és vállalja a kihívást, hogy egyedileg, kifejezetten az egyes Ferrari-modellek igényeire szabott gumiabroncsokat tervezzen.
Teljesítmény
Egy ilyen kivételes autó esetében a gumiabroncs teljesítménye sokkal több, mint pusztán funkcionális szempont. A tökéletes teljesítményre való törekvésben az abroncs igencsak meghatározó tényező, amely a járműben utazóknak biztonságot, pontos úttartást és sportos vezetési élményt nyújt, miközben tökéletesen igazodik a jármű stílusához.
Modellspecifikus fejlesztés
A Ferrari 296 GTB abroncsait a Ferrari csapatával együttműködve terveztük, és a Ferrari saját jelöléséről, az oldalfalon található ‘K’ jelölésről is felismerhető. A Ferrari által elvárt magas teljesítményszint csak az egyedi fejlesztés révén érhető el.
A Michelin munkatársai már a kezdetektől fogva, egészen a műszaki specifikációk meghatározásától kezdve részt vettek a fejlesztési munkában. A kereskedelmi forgalmazásra jóváhagyott abroncsok kifejlesztése négy fejlesztési cikluson át, illetve 18 hónapig tartott. A csúcstechnológiát képviselő, élvonalbeli szimulációs eszközök használata fontos tényező volt, általuk lehetővé vált, hogy a projekt környezeti lábnyoma jelentős mértékben csökkent: kevesebb prototípus tesztabroncs legyártására volt szükség, miközben kevesebb fizikai tesztet kellett elvégezni, illetve a fejlesztés időtartama is lerövidült. A szimulátor azt is lehetővé tette, hogy az abroncsokat egészen nagy pontossággal finomhangolják a modellhez.
Két abroncs, kétféle használat
A Michelin két innovatív összetevőt, valamint két speciális technológiát fejlesztett ki két nagyon eltérő felhasználású gumiabroncsa megalkotása során, a csoport teljes mértékben fenntartható stratégiájának szellemében. Az eredmény: kevesebb nyersanyag felhasználása, alacsonyabb gördülési ellenállású, kopásálló abroncsaink fejlesztése során pedig kisebb számú fizikai vizsgálat, illetve a termék mindennapi használata során kevesebb abroncs legyártása szükséges.
MICHELIN Pilot Sport 4 S K1, a csúcstechnológiás abroncs mindennapi használatra
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2, a közúti forgalomban is használható versenyabroncs
A két gumiabroncs a Michelin által kifejlesztett innovatív technológiákat alkalmazza:
Dynamic Response Technology: aramid és nylon összetételű hibrid övbetét gondoskodik róla, hogy a leadott kormánymozdulatokat pontosan hajtsa végre az abroncs
Különböző gumikeverékek a futó külső illetve belső részén: a külső futózóna a rendkívül jól tapad száraz felületen, a belső futózóna keveréke pedig meggyőző nedves tapadást tesz lehetővé
Wavy Summit, hullámos szerkezetű övbetétek: az acélkord alatt található gumibetét révén csökken az abroncs reakcióideje, „sportosabb” vezetést tesz lehetővé
Felszerelés
ELSŐ: 245/35ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
HÁTSÓ: 305/35ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
vagy
ELSŐ: 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
HÁTSÓ: 305/35 ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
MICHELIN & FERRARI - Közös célunk a teljesítmény
Hervé Charbonnel, az új Ferrari 296 GTB MICHELIN gumiabroncs-fejlesztő mérnöke így nyilatkozott a közös projektről: „Kihívás volt számunkra, és óriási kaland. A Ferrari mérnökeinek elvárásai olyan magasra tették a lécet, hogy technológiánk legjavát kellett alkalmaznunk a speciális MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 és MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 gumiabroncsok kifejlesztése során. A szimulációs technikák területén meglévő tapasztalatunknak köszönhetően a futófelület optimalizálásával a tapadás még biztosabb lett, miközben a kormányzás pontos, a vezetési élmény pedig reaktív, sportos lett, ezek pedig a Ferrari modellek kulcsfontosságú jellemzői.”
A Michelin OE-jelöléssel (Original Equipment) ellátott, elsőszerelői abroncsokat fejleszt a Ferrari részére
MICHELIN K1 - K2 vagy K3 OE-jelölésű elsőszerelői abroncsok
A Michelin-Ferrari együttműködés története
Több mint 50 éves együttműködés
A Michelin több mint 50 éve fejleszt gumiabroncsokat a Ferrari számára. Ferrari 275 GTB modellje már 1964-ben MICHELIN abroncsokat kapott gyári szerelésben.
Az elmúlt 20 évben számos Ferrari modell fejlesztésénél bábáskodott a Michelin mint gyári abroncs beszállító:
550 Maranello (1996)
456 millió (1998)
360 Modena (1999)
575M Maranello (2002)
F430 (2004)
599 GTB Fiorano (2006)
Kalifornia (2008)
458 Italia (2009)
599 GTO (2010)
FF (2011)
F12 Berlinetta (2012)
458 Speciale (2013)
California T (2014)
488 GTB (2015)
GTC4Lusso (2016)
Portofino (2017)
812 Superfast (2017)
488 Pista (2018)
F8 Tributo (2019)
SF90 Stradale (2020)
Roma (2020)
812 Competizione (2021)
Portofino M (2021)
296 GTB (2022)
A gyárilag kizárólag MICHELIN gumikkal szerelt Ferrari modellek:
Ferrari 599 GTO (2010)
285/30 ZR20 (99Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
315/35 ZR20 (110Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
Ferrari 458 Speciale (2013)
245/35 ZR20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
305/30 ZR20 (103Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
Ferrari 488 Pista (2018)
245/35 ZR20 (95Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
305/30 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI