MICHELIN AZ ÚJ FERRARI 296 GBT MODELLEKEN

KIVÉTELES AUTÓRA KIVÉTELES ABRONCS

A Ferrari a világ egyik legrangosabb nagy teljesítményű és luxus sportautó-konstruktőreként 75 éve feszegeti a közúti sportautózás teljesítményhatárait. A Michelinnél közel 50 éve fejlesztünk abroncsokat a különleges Ferrari-modellekre. Innovatív megoldásaink kidolgozásához és ahhoz, hogy tökéletesen megfeleljünk a Ferrari által támasztott szigorú követelményeknek, kiterjedt és szoros együttműködésre van szükség -- a Michelin pedig tudása legjavát adva igyekszik megfelelni ennek a kihívásnak: csúcstechnológiás megoldásaink, képzett mérnökeink, kerékszerelési szakértelmünk, mérési technológiáink, illetve a teljesítmény iránti szenvedélyünk mind-mind a közös célt szolgálják. Sőt: elhivatott tesztpilótáink arról is gondoskodnak, hogy az elvárásokon felüli teljesíményt nyújthassunk.

A Ferrari 296 GTB modell tökéletes példa rá, milyen eredményes a Ferrari-Michelin együttműködés.

MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 és MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2
két különleges, kifejezetten a Ferrari 296 GTB modellek számára kifejlesztett MICHELIN abroncs

A Ferrari a Michelint választotta új 296 GTB modellje hivatalos gumiabroncs-beszállítójának. A Michelin két különböző gumiabroncsot fog biztosítani az autókhoz – a főként közúti használatra készült MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 abroncsot, illetve a közúti forgalomban is szabályosan haszálható MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 abroncsot azoknak a pilótáknak, akik versenypályán tesztelnék autójuk teljesítőképességét. A Ferrarinál íratlan szabály, hogy minden egyes újonnan kiadott modell túltesz az előző generációs modell teljesítményén. A Michelin is ugyanezt a filozófiát vallja: évek óta együtt dolgozik a neves konstruktőrrel, és vállalja a kihívást, hogy egyedileg, kifejezetten az egyes Ferrari-modellek igényeire szabott gumiabroncsokat tervezzen.

Teljesítmény
Egy ilyen kivételes autó esetében a gumiabroncs teljesítménye sokkal több, mint pusztán funkcionális szempont. A tökéletes teljesítményre való törekvésben az abroncs igencsak meghatározó tényező, amely a járműben utazóknak biztonságot, pontos úttartást és sportos vezetési élményt nyújt, miközben tökéletesen igazodik a jármű stílusához.

Modellspecifikus fejlesztés
A Ferrari 296 GTB abroncsait a Ferrari csapatával együttműködve terveztük, és a Ferrari saját jelöléséről, az oldalfalon található ‘K’ jelölésről is felismerhető. A Ferrari által elvárt magas teljesítményszint csak az egyedi fejlesztés révén érhető el. 

A Michelin munkatársai már a kezdetektől fogva, egészen a műszaki specifikációk meghatározásától kezdve részt vettek a fejlesztési munkában. A kereskedelmi forgalmazásra jóváhagyott abroncsok kifejlesztése négy fejlesztési cikluson át, illetve 18 hónapig tartott. A csúcstechnológiát képviselő, élvonalbeli szimulációs eszközök használata fontos tényező volt, általuk lehetővé vált, hogy a projekt környezeti lábnyoma jelentős  mértékben csökkent: kevesebb prototípus tesztabroncs legyártására volt szükség, miközben kevesebb fizikai tesztet kellett elvégezni, illetve a fejlesztés időtartama is lerövidült. A szimulátor azt is lehetővé tette, hogy az abroncsokat egészen nagy pontossággal finomhangolják a modellhez.

Két abroncs, kétféle használat
A Michelin két innovatív összetevőt, valamint két speciális technológiát fejlesztett ki két nagyon eltérő felhasználású gumiabroncsa megalkotása során, a csoport teljes mértékben fenntartható stratégiájának szellemében. Az eredmény: kevesebb nyersanyag felhasználása, alacsonyabb gördülési ellenállású, kopásálló abroncsaink fejlesztése során pedig kisebb számú fizikai vizsgálat, illetve a termék mindennapi használata során kevesebb abroncs legyártása szükséges.

A két gumiabroncs a Michelin által kifejlesztett innovatív technológiákat alkalmazza:

  • Dynamic Response Technology: aramid és nylon összetételű hibrid övbetét gondoskodik róla, hogy a leadott kormánymozdulatokat pontosan hajtsa végre az abroncs
  • Különböző gumikeverékek a futó külső illetve belső részén: a külső futózóna a rendkívül jól tapad száraz felületen, a belső futózóna keveréke pedig meggyőző nedves tapadást tesz lehetővé
  • Wavy Summit, hullámos szerkezetű övbetétek: az acélkord alatt található gumibetét révén csökken az abroncs reakcióideje, „sportosabb” vezetést tesz lehetővé
     

Felszerelés

  • ELSŐ: 245/35ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
  • HÁTSÓ: 305/35ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
     

vagy

  • ELSŐ: 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
  • HÁTSÓ: 305/35 ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2 

MICHELIN & FERRARI - Közös célunk a teljesítmény

Hervé Charbonnel, az új Ferrari 296 GTB MICHELIN gumiabroncs-fejlesztő mérnöke így nyilatkozott a közös projektről: „Kihívás volt számunkra, és óriási kaland. A Ferrari mérnökeinek elvárásai olyan magasra tették a lécet, hogy technológiánk legjavát kellett alkalmaznunk a speciális MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 és MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 gumiabroncsok kifejlesztése során. A szimulációs technikák területén meglévő tapasztalatunknak köszönhetően a futófelület optimalizálásával a tapadás még biztosabb lett, miközben a kormányzás pontos, a vezetési élmény pedig reaktív, sportos lett, ezek pedig a Ferrari modellek kulcsfontosságú jellemzői.”

MICHELIN x Ferrari 296 GTB – One goal: performance

A Michelin OE-jelöléssel (Original Equipment) ellátott, elsőszerelői abroncsokat fejleszt a Ferrari részére

map search desktop

A FERRARI által jóváhagyott Michelin abroncsok a speciális profilú webáruházakban és üzletekben vásárolhatók meg

Autó
  • Autó
  • Motorkerékpár
Autó
  • Autó
  • Motorkerékpár
Saját tartózkodási hely

Magyarország 5 legnagyobb városa

A Michelin-Ferrari együttműködés története

Több mint 50 éves együttműködés
A Michelin több mint 50 éve fejleszt gumiabroncsokat a Ferrari számára. Ferrari 275 GTB modellje már 1964-ben MICHELIN abroncsokat kapott gyári szerelésben.

Az elmúlt 20 évben számos Ferrari modell fejlesztésénél bábáskodott a Michelin mint gyári abroncs beszállító:

  • 550 Maranello (1996)
  • 456 millió (1998)
  • 360 Modena (1999)
  • 575M Maranello (2002)
  • F430 (2004)
  • 599 GTB Fiorano (2006)
  • Kalifornia (2008)
  • 458 Italia (2009)
  • 599 GTO (2010)
  • FF (2011)
  • F12 Berlinetta (2012)
  • 458 Speciale (2013)
  • California T (2014)
  • 488 GTB (2015)
  • GTC4Lusso (2016)
  • Portofino (2017)
  • 812 Superfast (2017)
  • 488 Pista (2018)
  • F8 Tributo (2019)
  • SF90 Stradale (2020)
  • Roma (2020)
  • 812 Competizione (2021)
  • Portofino M (2021)
  • 296 GTB (2022)
     

A gyárilag kizárólag MICHELIN gumikkal szerelt Ferrari modellek:

Ferrari 599 GTO (2010)

  • 285/30 ZR20 (99Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
  • 315/35 ZR20 (110Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
     

Ferrari 458 Speciale (2013)

  • 245/35 ZR20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
     

Ferrari 488 Pista (2018)

  • 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét