Auto Background conseil conduite hiver route winter Tips and Advice

NYÁRI ABRONCS VAGY NÉGYÉVSZAKOS ABRONCS: MELYIKET VÁLASSZAM?

Tippek és tanácsok: személyautó, SUV és kishaszongépjármű abroncsok

Nagyon sokáig egyszerű feladvány volt az abroncsválasztás -- nyárra nyári abroncsot, télre téli abroncsot.

Manapság azonban a négyévszakos abroncsokkal egészen új lehetőségek nyílnak, és nem mindig dönthető el egyszerűen, hogy melyik a legjobb választás. És itt jön a képbe a Michelin. Akár nyári, akár négyévszakos abroncs vásárlásán gondolkodik, mi segítünk, hogy minden szükséges információt megadjunk a helyes döntés meghozatalához.

Nyári abroncs

A nyári abroncsokat arra tervezték, hogy 7°C hőmérséklet feletti időben, száraz és nedves útfelületen egyaránt jól teljesítsenek, és különösen az alkalmanként előforduló vagy huzamosabb ideig fennálló forró nyári időben, 35°C feletti melegben is meggyőzően teljesítenek.

braking on wet road_ENG

(1) A téli és nyári abroncsok féktávolságában mért átlagos különbség. Féktávolság nedves felületen, fékezés 50 km/ó sebességről állásig (0 km/ó). TUV SUD, 2013, 205/55 R15 méretű abroncsokkal 4C és 6C közötti hőmérsékleten végzett mérések eredménye.

Hátrányuk, hogy 7°C hőmérséklet alatt a gumikeverék megkeményedik, és főként nedves útfelületen, a hideg, téli időben sokkal kevésbé hatékonyak.

Vagyis: veszélyes lehet, ha hideg, téli időben nyári abroncsot használunk. És különösen akkor veszélyes, ha havas útfelületen használjuk a nyári abroncsot, azzal ugyanis a fékút kétszer olyan olyan hosszú, mint a téli minősítéssel rendelkező téli abronccsal.

braking on snow_ENG

(2) A téli és nyári abroncsok féktávolságában mért átlagos különbség. Féktávolság havas felületen, fékezés 51 km/ó sebességről állásig (0 km/ó). TÜV SÜD, 2013, 205/55 R16 méretű abroncsokkal -4°C és -6°C közötti hőmérsékleten végzett mérések eredménye.

Négyévszakos abroncs

A négyévszakos abroncs vagy egész évben használható abroncs olyan hibrid technológiai megoldással készült abroncs, amellyel biztonságosan autózhatunk a -10°C és +30°C közötti időben. Hogy mi a titka? A nyári és téli abroncstechnológiák ötvözete, ami által egy olyan abroncs jött létre, amely a nyári és a téli abroncs tulajdonságaival egyaránt rendelkezik, évszaktól függetlenül biztoságosan használható száraz és nedves útfelületen egyaránt, sőt a havas, téli utakon is.

A Michelin négyévszakos abroncsai 3PMSF minősítéssel, vagyis (különösen) havas úton meggyőző téli teljesítménnyel rendelkeznek.

Ez a négyévszakos abroncs legfontosabb előnye a nyári abronccsal szemben: noha nem annyira hatékony, mint a téli abroncs (ami még mindig a legjobb megoldás a havas útfelületre), a négyévszakos abroncs a legtöbb télies helyzetben, havas úton is meggyőző vonóerőt és biztonságot nyújt. Az előnyéből egyenesen következik a négyévszakos megoldás hátránya is. 7°C feletti hőmérsékleten, nedves és száraz útfelületen még a legjobb négyévszakos abroncs fékútja is valamivel hosszabb, mint a nyári abroncsé.

MICHELIN CrossClimate 2

A MICHELIN nyári, téli és négyévszakos abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítménye

Relative performance of MICHELIN's summer and all season tyres

The notes reflect the level of indicative performance of the tyres being compared.

Nyári abroncsok

A MICHELIN Primacy 4+ és Pilot Sport 5 nyári abroncsok teljesítettek a legjobban nyáriasan meleg időben, száraz és nedves útfelületen. A MICHELIN márkától elvárhatóan ezek az abroncsok is kiváló élettartam teljesítménnyel rendelkeznek.

Négyévszakos abroncsok

A MICHELIN CrossClimate 2 négyévszakos abroncs mind nyárias, mind télies időben, sőt havas úton is meggyőző teljesítményt nyújt. Élettartamuk a nyári abroncsokéhoz hasonlóan hosszú, a négyévszakos kategória legjobbja.

Nyári vagy négyévszakos abroncs: melyiket válasszam?

A legfontosabb kérdés az új abroncsok kiválasztásakor: milyen körülmények között használja leggyakrabban az autóját?

Az alábbi ábra segítségével egyszerűbben eldöntheti a kérdést:

Summer VS all season tyres: a diagram to help you choose

Ha olyan helyen él, ahol a tél inkább enyhébb, a hőmérséklet csak ritkán esik 7°C alá, és soha nem kell havas utakon vezetnie, akkor az ön számára legjobb megoldás a nyári abroncs.

Ha azonban az önök vidékére inkább a zordabb téli idő jellemző, tartósan jóval 7°C alatti hőmérsékleti értékekkel, esetenként behavazott utakkal (vagy alkalomszerűen jár síelni, hegyekben lakó barátaihoz, rokonaihoz autóval), akkor inkább a négyévszakos abroncsot ajánljuk önnek.

Végül pedig ha rendszeresen zordabb téli időben, havas utakon, nehezen megközelíthető helyekre kell autóval mennie (meredek emelkedők, takarítatlan utak), az ön számára ajánlott megoldásunk továbbra is az évenként kétszer esedékes szezonális abroncscsere: télen a téli, nyáron pedig a nyári abroncs használata.

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét