Kereskedők keresése

Járművek zaja: az elektromos autók csendesebbek, mint a benzinesek?

Az elektromos autók valóban csendesebbek, mint a benzinesek? Cikkünkből kiderül.

Hagyományos, belső égésű motoros autózajok: mi hallatszik a benzines autókban?

A belső égésű motorral hajtott járműben a fő járműzaj, amelyet a vezető hallhat (kivéve, ha probléma van az autóval), a motorzaj. Ez a járműzaj a termodinamikai törvények miatt alakul ki: amikor a hőenergia mechanikai energiává alakul át, a motor hengereinek lüktetése hangot ad ki, amely a kipufogón keresztül hallható.

Elektromos autózajok: mire számíthatunk?

Az elektromos autók csendesebbek, mint a benzinesek? Az elektromos járműnek természeténél fogva nincs belső égésű motorja. Van viszont egy akkumulátorral működő motorrendszere. A termodinamikával ellentétben az elektromágnesesség nem okoz zajkibocsátást. Ezért a motor szinte teljesen hangtalan.

Sokszor talán még túl hangtalan is! Az elektromos járművek sokkal csendesebbek, mint a benzinesek. Alacsony sebességnél (30 km/h alatt) annyival halkabbak, hogy – a gyalogosok védelmében, a baleseti kockázatok elkerülése érdekében – az EU rendeletet vezetett be az elektromos járművekre: alacsony sebességnél minimum 56 decibel zajszintet ír elő számukra.

Ez akkora zajszintet jelent, mint a működő mosogatógép, vagy egy irodai számítógép zümmögése, esetleg egy majdnem üres étterem csendes neszezése... A belsőégésű motoros autók hangja átlagosan közelebb van a 65 decibelhez, ami pedig egy gyerekekkel teli tanterem zajterheléséhez hasonló.

Abroncs zaja vezetéskor: elektromos autó

Az elektromos járművek zaja -- már amennyi hallható belőle -- azonban az úgynevezett abroncs fehérzaj: az abroncs gördülési zaja, ahogy az útfelületen folyamatosan halad (gyakran halk morgáshoz hasonlítják, olyan, mint a háttérzaj).

Az elektromos autók abroncsai ezek szerint nagyobb zajt keltenek, mint a belsőégésű motorral hajtott autók abroncsai? Egyáltalán nem.
Ha jobban halljuk az abroncs gördülési zaját, az azért van, mert az elektromos motor működése szinte semmilyen zajjal nem jár. Egészen egyszerűen arról van szó, hogy nincs, ami elnyomná az abroncs gördülési zaját…

Ez az abroncs fehérzaj az úttest állapotától függ, ami vibrációt kelt az utastérben. Még autópályán sem mindig ugyanolyan az útfelületet. És az abroncs- és autógyártók ebből a szempontból igazi kihívás előtt állnak.

Az autóból sípoló hang hallatszik

Az abroncs fehérzaj a sebességtől is függ. Minél gyorsabban vezetünk, annál inkább sípoló hangot hallunk az autóból.

A MICHELIN nagyon elkötelezetten és elszántan dolgozik jelenleg is azon, hogy az elektromos autózás mindenki számára kellemes élményt jelentsen.

A Michelin megoldása az abroncs fehérzaj minimalizálására a futómintázat kialakítása és a Michelin Acoustic® technológia kombinációja, ami által akár 20%-kal is csökkenhet az utastérben érzékelhető zajszint. (1)

Találja meg a tökéletes gumiabroncsot
Gumiabroncs keresése
Gumiabroncs keresése