(1) BELSŐ teszt, Porsche 991 GT3 245/35ZR20 és 305/30ZR20 méretű abroncsokkal szerelve Valenciában (07/2018) és Renault Megane 3 RS 235/35ZR19 méretű abroncsokkal szerelve, Charade és Ladoux °3 versenypályáin (10/2018).
KÖZÚTI HASZNÁLAT
• A járműgyártó által javasolt nyomásértékeket használja
PÁLYAHASZNÁLAT
- ALAPELVEK
• Pályahasználat esetén mindig az KÖZÚTI HASZNÁLATHOZ ELŐÍRT nyomással kezdjük meg a vezetést, majd fokozatosan, nem túl nagy sebességgel haladva melegítsük be a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncsot!
• Néhány bemelegítő kör megtétele után kezdjük el apránként megváltoztatni az abroncsnyomást, míg el nem érjük az optimális üzemi nyomást.
- AZ ABRONCS ÜZEMMELEG ÁLLAPOTÁBAN
•Melegen a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncs optimális üzemi nyomása 2,3 bar (33 psi) és 2,7 bar (39 psi) között van, az adott jármű és az adott pálya függvényében.
• Emellett előfordul, hogy egyes járműveknél még ennél nagyobb üzemi nyomás szükséges, mint 2.7 bar (39 psi - melegen)
- HIDEGEN (LEHŰLT ABRONCS)
• Soha ne használjuk a MICHELIN PILOT SPORT CUP2 abroncsot 1,9 barnál (28 psi) kisebb nyomáson!
• A MICHELIN Pilot Sport Cup 2abroncs élettartamának optimalizálása érdekében a Michelin azt javasolja, hogy legalább
2,0 bar (29 psi) és 2,4 bar (35 psi) közötti nyomásra fújjuk a lehűlt abroncsot.
FIGYELEM!
• Figyeljük a mintázati kopást, a mintázati mélységének a futó teljes felületén legalább 1,6 mm-nek kell lennie. Győzödjön meg arról is, hogy nincs az abroncson mechanikai sérülés!
• Figyeljünk az oldalfalakra is: ha kopás jelét látja az oldalfalon (a jelölések elmosódnak), az azt jelenti, hogy az üzemi nyomás TÚL ALACSONY. Ilyenkor legalább +0.2 barral (+ 3 psi) növelje meg a nyomást, hogy megfelelő tapadást biztosítson az abroncs, és hosszabb ideig lehessen használni.
• A legjobb teljesítményt (tapadást) a futómintázaton (futófelületen) keresztül fejti ki az abroncs, és semmi esetre sem az oldalfalon való gördüléssel!
Pályahasználat (Track Day) után
• A további károsodások elkerülése érdekében mindig ellenőrizze le a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncs mintázati kopását, a mintázati mélységének a futó teljes felületén legalább 1,6 mm-nek kell lennie
• Várja meg, amíg a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncs lehűl, lehűlt állapotban állítsa be a nyomást a járműgyártó vonatkozó javaslatainak megfelelően
• Amennyiben a pályahasználat során kiiktatta a biztonsági funkciókat, kapcsolja be újra (vezetést segítő funkciók, nyomásfigyelő rendszer)!
FIGYELEM!
• Ha hosszabb ideig nem használja a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncsait, szerelje le őket a járműről (a kerékpánttal együtt), és a szokásos üzemi nyomás felére csökkentse a nyomást!
• Tiszta, száraz, fénytől, ózontól védett (elektronikai eszközöktől távol lévő) helyen, és a Michelin ajánlásainak megfelelő módon, 0°C-nál (32°F) mindig magasabb hőmérsékleten, a MICHELIN által előírt módon tárolja őket!
• Lehetőség szerint kerülje a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncs használatát, helyéről való elmozdítását, szállítását, ha a környezeti hőmérséklet -10°C (14°F) alatt van.
• A fenti körülmények között ugyanis az abroncsot alkotó alkatrészek és anyagok tulajdonságai megváltozhatnak, ami jelentős teljesítményveszteséggel, sőt a gumialkatrészek károsodásával jár, így az abroncs használhatatlanná válhat.
• Soha ne használjon olyan abroncsot, amelynek az oldalfalán vagy futóján repedéseket, szakadást vagy egyéb sérülést lát. Ha ilyesmit tapasztal, lépjen kapcsolatba a legközelebbi Michelin vevőszolgálattal!
• Intenzív pályahasználat esetén az abroncs károsodhat, ha túl hosszasan vagy sokszor hajt a pálya szélén lévő kerékvetőn.
• Elengedhetetlen továbbá, hogy minden egyes megtett szakasz után alaposan szemügyre vegye az abroncsokat.
• Abban az esetben, ha túl sokszor, vagy túl hosszú ideig hajtott a kerékvetőn, illetve ha kisodródott a pályáról, alaposabb vizsgálatnak kell alávetnie az abroncsokat. Ilyenkor le kell szerelni őket a kerékről, és nem csak a külső, hanem a belső állapotukat is le kell ellenőrizni.
Járműgeometriai beállítások (futómű, kerékdőlés)
• Pályahasználatkor a kanyarodás optimalizálásához adott esetben meg lehet változtatni a futóműgeometriát (kerekek dőlésszöge), a nagy oldalirányú erőbehatás ugyanis idő előtt tönkre teheti az abroncs külső vállrészét.
• Kerékdőlés: a pályán való használathoz a negatív kerékdőlés értéke mindig -1,5° és -3° között legyen, az adott pálya és adott gépjármű sajátosságainak megfelelően. SOHA ne alkalmazzunk -4°-nál nagyobb negatív kerékdőlést!
• A kerékdőlés érékét közúti használat előtt vissza kell állítani a járműgyártó által ajánlott értékre, hogy a közúti használat során megfelelően viselkedjen a jármű és a rászerelt abroncs szabályosan kopjon.
HASZNÁLATI TANÁCSOK
• A MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 sportabroncs kifejezetten száraz pályahasználatra készült (semi slick).
Ennek ellenére megfelel a helyileg (azokban az országokban, amelyekben értékesítik) szabályozott közúti közlekedési előírásoknak is. Az abroncs rendelkezik a jogszabályilag előírt jelölésekkel és homologizációkkal.
Nedves felületű pályán vagy nedves közúton való használatkor, különösen vastag vízréteg esetén fennáll az aquaplaning veszélye, ami minden széles abroncs esetében fennáll, különösen, ha már kopott a futója. A biztonságos közlekedés
érdekében csökkentse ilyenkor a jármű sebességét, és kapcsolja be a vezetést segítő biztonsági funkciókat a járművén.
Ennek ellenére megfelel a helyileg (azokban az országokban, amelyekben értékesítik) szabályozott közúti közlekedési előírásoknak is. Az abroncs rendelkezik a jogszabályilag előírt jelölésekkel és homologizációkkal.
• A megfelelő úttartás és teljesítmény érdekében kifejezetten ajánljuk, hogy mind a négy kerékre MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncsot szereljen.
Kiegészítő információ a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R abroncs használatával kapcsolatban:
Mint minden szélsőségesen száraz körülményekre készült abroncsot, a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R abroncsot is a versenyabroncsokhoz hasonlóan, bemelegítés után lehet optimális teljesítményen használni.