HOSSZÚ ÉLETTARTAMUK ALATT MINDVÉGIG
MAGAS SZINTŰ TELJESÍTMÉNYT NYÚJTÓ ABRONCSOK
Az autósokat rendszerint két kérdés foglalkoztatja a gumiabroncsokkal kapcsolatban: "Biztonságban vagyok, ha ezt az abroncsot választom?", illetve: "Meddig leszek biztonságban ezzel az abronccsal, mikor kell lecserélnem?".
"Teljesítmény, hosszú távra tervezve" stratégiánk a Michelinnek azt az elkötelezettségét fogalmazza meg, hogy biztonságos és hosszú élettartamú termékei révén vevői számára az autózás hosszan tartó és biztonságos élmény legyen, az elsőtől az utolsó kilométerig -- vagyis a KRESZ-ben meghatározott lehetséges legkisebb futóprofilmélységig (1) (2). Ez azt jelenti, hogy autósként a lehető legritkábban szükséges csak lecserélnie az abroncsokat, ez egyszerrre költségtakarékos és környezetkímélő megoldás, amellyel mindenki jól jár: az autósok és környezetünk számára egyaránt előnyös.
A "Teljesítmény, hosszú távra tervezve" termékekben megtestesül a MICHELIN innovatív szemlélete: ezek az abroncsok többezer órás kutató-fejlesztő munka és szigorú tesztelés gyümölcsei.
Szakértő mérnökeink számtalan tesztvezetést végeznek el, a legszélsőségesebb körülmények között, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy termékeink teljesítménye valóban magas szintű marad a teljes hasznos élettartam alatt, az autózás pedig hosszú távon is biztonságos és élvezetes élmény.
Azaz: az olyan teljesítményekre, mint a fékhatás, vonóerő, tapadás, ill. úttartás(5) a futó teljes elkopásáig(1) kellően hatékony.
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
Az abroncs abban a pillanatban kopni kezd, amikor felkerül az autóra -- teljesítménye pedig idővel változik.
A MICHELIN abroncsok "genetikai kódjába" íródott "Teljesítmény, hosszú távra tervezve" fejlesztési stratégiával kopásjelzőig kopott futóval is kellően rövid a jármű fékútja(4).
(4) A Michelin megbízásából a TUV SUD Product Service által elvégzett tesztelés eredménye alapján, 2021 június, fékezés 80 km/ó sebességről 20 km/ó sebességre. Vizsgált termékek: VW Golf 8 modellre szerelt 205/55 R16 91V méretű MICHELIN Primacy 4+, ill. konkurens termékek. Teljes tájékoztatásért lásd a lábjegyzetet.
"Teljesítmény, hosszú távra tervezve" stratégiánkat összesen 27 technológia szolgálja.
Ismerjen meg ezek közül most néhányat! Technológiai megoldások a "Teljesítmény, hosszú távra tervezve" filozófia mögött:
Ismerje meg "Teljesítmény, hosszú távra tervezve" fejlesztési filozófiát képviselő abroncsainkat!
SUV - 4x4 abroncsok
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
Nagyobb biztonság -- hosszú távra tervezve[1].
SUV - 4x4 abroncsok
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
MICHELIN e·PRIMACY: elektromos, hibrid vagy kis fogyasztású járművekhez.
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
MICHELIN CROSSCLIMATE 2, a virtuóz négyévszakos abroncs[1].
SUV - 4x4 abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
A négyévszakos abroncsok mestere – kifejezetten SUV modellekre[1].
SUV - 4x4 abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
Úttartás szabadidőautóval - hosszú távra tervezve.
SUV - 4x4 abroncsok
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
Felvillanyozó úttartás - hosszú távra tervezve.
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
Vezetési élmény - hosszú távra tervezve.
Személygépkocsi-abroncsok
Elektromos vagy hibrid autó
Biztonság a szélsőséges téli körülmények között is.
A Michelinnél a fenntarthatóbb mobilitásért dolgozunk -- ügyfeleink és környezetünk érdekében. A MICHELIN ezért tűzte ki célul, hogy 2050-re 100%-ban fenntartható gumiabroncsokat készítsen.
A gumiabroncs életciklusának minden szakaszában ezt a szemléletet érvényesítjük: a tervezéstől és gyártástól kezdve a forgalmazáson át a használatig, illetve a termék újrahasznosításáig.
A "Teljesítmény, hosszú távra tervezve" fejlesztési filozófiával hatékonyan vehetjük fel a harcot az abroncsok idő előtti elhasználódása és lecserélése ellen, ezáltal kevesebb hulladék keletkezik, az új gumiabroncsok gyártása során felhasznált energia, CO2 kibocsátás, illetve a felhasznált nyersanyagok csökkentésével csökkentjük gumaibroncsaink környezeti lábnyomát.
Jogi nyilatkozatok
(1) KRESZ-ben meghatározott legkisebb futóprofilmélység: 1,6mm, amennyiben a futó egyenletesen kopik, és az abroncs- illetve járműgyártó ajánlásait betartották. Kétség esetén forduljon szakemberhez. 89/459/EGK Irányelv.
(2) Az alább felsorolt termékcsaládok esetében kifejezett fejlesztési cél a hosszú élettartam és az élethosszig tartó, meggyőző teljesítmény kombinációja: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6, illetve MICHELIN Pilot Alpin 5.
(3) Az utolsó kilométer meghatározása: a megengedett legkisebb profilmélységnél (Európában 1,6 mm). Országonként eltérő lehet.
(4) Nedves fékhatás kopott futóval - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett külső tesztelés eredményei alapján,2021 június, fékezés 80 km/ó sebességről 20 km/ó sebességre, VW Golf 8 modellre szerelt 205/55 R16 91V méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata (kopottság meghatározásakoptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület.) Vizsgált termékek: MICHELIN Primacy 4+ (31,5m, ill. BRIDGESTONE TuranzaT005 (36,4m), CONTINENTAL Premium Contact 6 (35,3m), GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (35,5m).
A valós használat közbeni eredmények az időjárási és útviszonyok függvényében ettől eltérhetnek.
(5) Nyári abroncsok esetében fékhatás nedves útfelületen, négyévszakos és téli abroncsok esetében fékhatás és vonóerő havas és nedves útfelületen, sportabroncosk esetében úttartás vagy tapadás versenypályán.
(6) Adat: Az Ernst and Young Nem elkerülhetetlen a programozott elavulás című tanulmányában szereplő adatok (2017 május).
(7) Belső számítások eredménye alapján; Ladoux (Technológiai Központ, Clermont-Ferrand – Franciaország): mérnöki állásfoglalás tanulmány, 2016. szeptember 27. - “kapcsolata a személyabroncsok idő előtti cseréje hatással van az alapanyagszükségletre, üzemanyagfogyasztásra, ill. CO2 kibocsátásra.