ABRONCSOKABRONCSOK AZ ÖSSZES GUMIABRONCS MUTATÁSAAZ ÖSSZES GUMIABRONCS MUTATÁSA KERESKEDŐKKERESKEDŐK

HÍREK ÉS SAJTÓINFORMÁCIÓK

Monte-Carlo-rali 2016: főszerepben a Michelin abroncsok

Monte-Carlo-rali 2016: főszerepben a Michelin abroncsok

Monte-Carlo-rali 2016: főszerepben a Michelin abroncsok

 

A 2016-os FIA WRC rali-világbajnokság első futama változatos tájakon, változatos utakon vezetett. Az idei első megméretésen igazán fontos kérdéssé vált a gumiválasztás: a jó gumitaktika a siker zálogának bizonyult.

Csaknem 375 km-nyi időmérő, 16 gyorsasági szakaszra felosztva, összesen pedig 1 474,34 km – a Monte-Carlo-rali az egyik leghosszabb futam az idei szezonban. Ezen kívül egyéb izgalmakkal is szolgál: változatos útviszonyok, megjósolhatatlan időjárás, a versenyzőknek érdemes minden tapasztalatukat latba vetniük ezen a különleges versenyen. A Michelin a szó minden értelmében versenyképes abroncsokkal és szakértő műszaki háttércsapattal járul partnerei segítségére. És valóban: a sokoldalú Michelin abroncsok – csak kétféle, két-két keverékváltozattal készült abroncs használható a versenyen – döntöttek, az abroncskontingensüket jól kihasználó versenyzők értékes másodperceket nyertek.

Szombat délelőtt: Andreas Mikkelsen diktálta a tempót

Az egész futam legnagyobb megpróbáltatása minden bizonnyal a szombati nap volt – reggel két gyorsasági szakasz (9. időmérő – 51,55 km/10. időmérő – 17,13 km), amelyeken délután megint végig kellett mennie a mezőnynek, majd következett az aznapi ötödik (a versenyben 13.) időmérő – 36,6 km – a Monacóba vezető úton.

A gumiválasztás fogas kérdésnek bizonyult a hosszú, és változatos útviszonyokkal rendelkező speciális időmérők előtt (a 9. szakasz száraz úton vezetett, míg a tizedikben havas és jeges útszakaszok váltották egymást). Végül az Andreas Mikkelsen/Jaeger Synnevag (Volkswagen Polo R WRC) párosnak sikerült a legjobban megoldania a találós kérdést, és ezzel egyúttal fel is kapaszkodtak a dobogóra.

Míg a többiek a MICHELIN Pilot Sport SS5 (szuperlágy keverékes) mellett tették le voksukat, kiegészítésként pedig két PA4 hóabroncsot vittek magukkal az útra, a Volkswagenes páros MICHELIN Pilot Alpin PA4 CL szögelt abroncsokon vágott neki az útnak, a tartalékabroncsuk pedig két nem szögelt PA4 volt.

A kilencedik gyorsasági szakaszon persze eléggé lemaradt, de a következőben már mindenkit maga után utasított a Mikkeslsen/Jaeger páros, ezzel is bizonyítva, hogy a jó abroncs mindent megváltoztat. Fantasztikus, 43,9 másodperces előnyre tettek szert az élen álló Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) pároshoz képest, az őket üldöző Neuville/Gilsoul duóra pedig 54,2 másodpercet vertek. A megfelelő abroncsok a délelőtti szakaszok utánra további 17,7 másodperccel növelték a Mikkelsen/Jaeger duó előnyét a Hyundaiosokhoz képest; így a második helyen zárták a napot.

MICHELIN Pilot Sport SS5, a másik főszereplő

A Montén mutatkozott be a szuperlágy gumikeverékes MICHELIN Pilot Sport SS5 (super soft) abroncs, a rali-világbajnokság újonca. A már ismert MICHELIN Pilot Sport S5 (soft) lágykeverékes abroncs újabb változatát előszeretettel használták a versenyzők az idei első futamon. Jacques Morelli, a Michelin FIA WRC együttműködés vezetője szerint „az új MICHELIN Pilot Sport SS5 beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Gyakran választották a versenyzők, főleg a magashegyi szakaszokra, a hideg miatt. Tartósan kitűnő teljesítményt hozott, még a leghosszabb gyorsasági szakaszokon is, mint amilyen a duplán megtett, 51,55 km-es Lardier – Valença-Faye szakasz volt”.

A Monte-Carlo-rali változatos terepe és időjárási viszonyai igazi próbatétel az abroncs számára, a sokoldalúság próbája – az abroncsválasztékban ugyanis csak kétféle felépítmény, és háromféle keverékváltozat szerepelhet.

A futamot végül a Sébastien Ogier és Julien Ingrassia alkotta Volkswagen Polo R WRC páros nyerte, a második helyre a Mikkelsen/Jaeger Synnevag duó került, őket követi a Hyundai i20 WRC csapata, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Mindhárom dobogós autóra a Michelin szállít abroncsot. A WRC2 versenyosztályban szintén a francia abroncs győzedelmeskedett: Elfyn Evans és az új navigátora, Craig Parry (Ford Fiesta R5) lett az első, a harmadik helyet pedig a francia-belga Quentin Gilbert (F) – Renaud Jamoul (B) (Citroën DS3 R5) harcolta ki magának.

Michelin abroncsok a 2016-os Monte-Carlo-ralin

Száraz és nedves felületre:

MICHELIN Pilot Sport S5 (soft, lágy), 15°C alatti hőmérsékletre, száraz és nedves felületre egyaránt. A német ralifutamon 2015-ben debütált újabb generációs MICHELIN Pilot Sport H5 (kemény keverékes, a monte-carlói ralin nem használható) és S5 (soft, lágy) a legnehezebb terepekre készült, mint amilyen a Korzika-rali vagy a monte-carlói. Az előző változatukhoz képest jelentősen megváltoztak az abroncsok: a mintázati elemek egyenletesebb elrendezést és formát kaptak. De természetesen nem csak mintázati ráncfelvarrás történt, a jobb teljesítmény érdekében a felhasznált anyagok, keverékek, a felépítmény és a mintázat egyaránt változott.

MICHELIN Pilot Sport SS5 (super soft, szuperlágy). 0°C körüli hőmérsékletre, felfagyott úton való használatra. Ez a MICHELIN Pilot Sport S5 szuperlágy változata, a rali-világbajnokság újonca. Az abroncstesztekből az is kiderült, hogy fagyos talajon a szuperlágy keverékes abroncs akár kilométerenként 5-7 másodperccel is gyorsabb lehet, mint az S5 változat.

MICHELIN Pilot Sport S5/SS5 méret: 235/40R18 (20/65-18).

Havas felületre:

-MICHELIN Pilot Alpin PA4: A MICHELIN Pilot Alpin PA4 remek példa a technológiatranszferre: a Michelin Motorsport és a Technológiai Központ fejlesztőmérnökei a közúti változattal egyszerre fejlesztették ki Ladoux-ban.

A felhasználás jellegéből adódóan a WRC változat szerkezete ellenállóbb ugyan, mint a közútra szánt abroncsé, az alapanyagok és a mintázat azonban nagyfokú hasonlóságot mutat mindkét abroncs esetében.

Jeges felületre:

-MICHELIN Pilot Alpin PA4 CL
. A mintázatból csupán 2 mm-nyire kiálló 200 darab szögnek köszönhetően a MICHELIN Pilot Alpin PA4 CL gumiabronccsal jeges felületen is folytatódhat a verseny. A szögelés módját a FIA WRC versenyszabályzata írja elő, fontos szempont az út állapotának megőrzése. A Michelin szabadalmaztatott szögelési technológiáját alkalmazzák, a szögek egyenként 2 grammnál is kisebb tömegűek.

MICHELIN Pilot Alpin PA4 és PA4 CL méret: 215/45R18 (18/65-18).

Amikor a Michelin gumis szakembere kulcsszereplővé válik

Minden Michelin-partner versenyistállóval együtt dolgozik egy Michelin abroncsszakértő, aki figyelemmel követi az abroncsok elhasználódását a gyorsasági szakaszoknál, és tanácsot ad a versenyzőknek az abroncshasználathoz – a döntés azonban minden esetben a versenyző döntése lesz. Szerepük kulcsfontosságú az egész versenyszezon alatt, szakértő segítségük sokszor elengedhetetlen a bonyolult döntés előkészítésében, a verseny változatos és váratlan kihívások elé állítja a pilótákat. A monte-carlói rali pedig legendásan szeszélyes helyzeteket hoz a versenyzők életébe, sok minden múlhat egy jó döntésen, a felelősség (vele együtt a dicsőség és a kudarc) azonban a versenyzőt terheli.

A Michelin kitelepült a Monte-Carlo-ralira

1 720 abroncs: 900 a WRC, és 820 a WRC2 kategóriában.

27 tagú Michelin-csapat a helyszínen:

Pascal Couasnon
, a Michelin Motorsport vezetője
Nicolas Goubert, a Michelin Motorsport főmérnöke és igazgató-helyettese
Olivier Vialle,
a Michelin Motorsport marketingvezetője
Jacques Morelli
, a Michelin – FIA WRC együttműködés vezetője

5 kutatás-fejlesztési szakértő
4 abroncsszakértő-tanácsadó
2 koordinátor
10 gumiszerelő
2 PR-munkatárs

SAJTÓKAPCSOLAT

KIEMELT CIKKEK

  • KAPCSOLÓDÓ
  • NÉPSZERŰ
  • LEGÚJABB