(1) További tudnivalók: https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility/
(2) a nyersanyagellátástól a késztermék-előállításig, illetve a felhasználási és újrahasznosítási fázisokig
(3) Nedves fékhatás kopott futóval - a Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett külső tesztelés eredménye alapján; fékezés nedves úttesten 80 km/ó sebességről 20 km/ó sebességre; vizsgálat időpontja: 2021 június; vizsgált termékek: VW Golf 8 modellre szerelt, 205/55 R16 91V méretű abroncsok (kopottság meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület)
Utolsó kilométer meghatározása: a KRESZ-ben meghatározott megengedett legkisebb profilmélységig kopott futófelület eléréséig (Európában 1,6mm). Országonként eltérő lehet. További tudnivalók: www.michelin.country/performancemadetolast - helyileg adaptálható tartalom]
Az alább felsorolt termékcsaládok esetében kifejezett fejlesztési cél a hosszú élettartam és az élethosszig tartó, meggyőző teljesítmény kombinációja: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6, illetve MICHELIN Pilot Alpin 5.
(4) Belső számítás, MICHELIN Energy (GE>12kg/T), MICHELIN e.Primacy, ill. MICHELIN Pilot sport EV (GE <5kg/T) összehasonlító vizsgálata
(5) "mindennapi hulladék": kukorica törmelék, szár, fahulladék, ételtároló dobozok, műanyag csomagolási hulladék, műanyag palack, …
(6) A Michelin-csoport által a gumiabroncsok gyártása során felhasznált újrahasznosított anyagok kumulatív számított mennyisége 2020 és 2030 között, cél: 2030-ra az újrahasznosított anyagok aránya 40% legyen.
(7) A Michelin fenntartható anyagoknak tekinti az újrahasznosított anyagokat vagy az emberi élet időtartama alatt megújuló, biomassza eredetű anyagokat, amelyek nem állnak versenyben az élelmiszeriparral. A Michelin nem tekinti fenntarthatónak azokat a természetes anyagokat, amelyek az emberi élet időtartama alatt nem megújulóak - mint például az olaj. Így egyes anyagok, bár természetes ásványi eredetűek, mint például a szilícium-dioxid, nem szerepelnek a Michelin "fenntartható anyag" meghatározásában.
(8) Belső tesztek eredménye alapján, a piacon jelenleg kapható MICHELIN Primacy 4 235/55R19 105W gumiabroncsokkal való összehasonlítás
(9) Az újrahasznosított anyagok olyan alapanyagok, amelyek olyan újrahasznosítási műveletek során keletkeznek, amelyek során az ipari vagy fogyasztás utáni hulladékot újra feldolgozzák termékekké, alapanyagokká vagy egyéb anyagokká. Az energetikai újrahasznosítás, ill. az anyagok energetikai célú újrafeldolgozása nem tartozik ide. (Az európai hulladékirányelv definíciója alapján).
(10) UPTIS: Unique Puncture-proof Tyre System -- defektbiztos, levegőmentes gumiabroncs, az UPTIS abroncs speciális pántját szállító Maxionnal közös fejlesztés.
(11) Az első és a hátsó gumiabroncsok tömegének súlyozott átlaga, 33%-ban, illetve 46%-ban fenntartható alapanyagokból készültek.