Miért érdemes négyévszakos abroncsot választanunk a szabadidőautóra?
A négyévszakos abroncsok ugyanazt a mobilitási filozófiát képviselik, mint a SUV modellek: szélesebb körű használhatóságot a téli vagy nyári abroncsokhoz képest.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a négyévszakos abronccsal szerelt SUV vagy szabadidőautó akkor is jó teljesítményt nyújt, ha “elfogyott alóla az út” -- azaz ön terepen, változékony vagy kedvezőtlen időjárásban is biztonságosan és kényelmesen autózhat.
Időtakarékos és gazdaságos választás
A négyévszakos abroncsok egész évben fenn maradhatnak az autónkon, ami jelentős idő és költség megtakarítással jár:
Nem kell időt szánnunk a szezonális gumicserére (téli gumiról nyárira, nyáriról télire váltani), és várakozni a gumisműhelyben,
Nem kell kifizetnünk a felszerelés és a centrírozás munkadíját -- évente kétszer,
Nem kell megoldanunk a használaton kívüli abroncsszettünk tárolását vagy tároltatását.
Melyik négyévszakos abroncsot válasszam a szabadidőautómra?
2015-ben a Michelin egy jelentős újítást vezetett be a négyévszakos abroncsok piacára: a CrossClimate termékcsaládot. A forradalmian új termék sikere különösen a SUV-tulajdonosok számára volt vonzó.
Mitől olyan innovatív a MICHELIN CrossClimate abroncs?
A négyévszakos gumiabroncs fejlesztése során más gumiabroncsmárkák úgy jártak el, hogy a téli abroncsokhoz adtak nagyobb teljesítményt. A MICHELIN CrossClimate abroncsokkal a Michelin éppen ellenkező megközelítést választott. Téli gumi helyett nyári gumi lett az alap, és ezt módosítottuk téli teljesítmények hozzáadásával.
Miért?
Miért?
Mert meleg időben, magasabb hőmérsékleten a téli gumi jobban öregszik, élettartama csökken. És mi úgy voltunk vele, hogy a négyévszakos abroncs igenis legyen hosszú élettartamú,
Mert olyan abroncsot szerettünk volna, amely nedves és száraz körülmények között is jól teljesít nyárias időben, a nyári abroncshoz hasonló kényelmi és egyéb teljesítményt nyújtja. És mert azt akartuk, hogy ez a gumiabroncsunk is teljesítse a hosszú élettartam elvárást, ami a "teljesítmény, hosszú távra tervezve" jelmondatunk mögött van (1).
Ezért volt CrossClimate termékcsaládunk olyan innovatív, és ezért győzött meg olyan sok autóst.

Négyévszakos abroncsok kifejezetten SUV modellekre
A MICHELIN CrossClimate termékcsaládban kifejlesztette a négyévszakos abroncsok újabb kategóriáját, a MICHELIN CrossClimate 2 SUV abroncsot. A termékek SUV utótagja azt jelzi, hogy ezek az abroncsok kifejezetten ilyen járműmodellekre készültek.
A MICHELIN CrossClimate 2 SUV átlagosan több kilométert(2) tesz meg legfontosabb versenytársaihoz képest, miközben végig a legmagasabb biztonsági teljesítményt nyújtja -- egész évben, lehet bármilyen az időjárás.
A MICHELIN EverGrip Technologies futótechnológia gondoskodik a legjobb (3)(4)(5) fékhatásról száraz, nedves, illetve havas utakon, míg a MaxTouch Construction felépítmény azért felel, hogy a dinamikus erőhatások egyenlő mértékben terheljék a futót, ezáltal biztosítsák úgy a futó rendkívüli kopásállóságát, hogy a termék kiváló biztonsági teljesítménye megmarad.
Az abroncs legfontosabb jellemzői:
Egész évben használható
Téli minősítéssel rendelkezik (3PMSF)
Vezető teljesítmény száraz fékhatás terén (6)
Vezető teljesítmény nedves és havas útfelületen -- új és kopott futóval egyaránt (3)(4)(5)
Vezető teljesítmény: magas szintű biztonsággal párosuló hosszú élettartam(1)(2)
Teljesítmény, hosszú távra tervezve: garantált vonóerő, egészen az utolsó kilométerig
Ha nyári gumit használunk havas úton, könnyen megcsúszhat az autó, ezzel veszélybe kerül az autóban ülők biztonsága. Váratlan hózápor után pedig előfordulhat, hogy a nyári gumival szerelt szabadidőautónkkal még a parkolóhelyről sem tudunk elindulni.
A téli abroncsokat viszont kifejezetten hideg hőmérsékleten való teljesítményre tervezték. Ha a nyári időszakban is fennmaradnak SUV modelljén, megváltozik a viselkedésük, és gyorsabban elhasználódnak, ami az idő előtti lecserélésükhöz vezet.
Négyévszakos abroncsainkon található optimalizált V alakú mintázat télen és nyáron egyaránt meggyőző tapadást biztosít havas felületen vagy nehezebb terepen. Ez a technológia azt is lehetővé teszi, hogy esőnedves úton a mintázat hatékonyan elvezesse, és kivesse magából a vizet. Thermal Adaptive Compound futókeveréke egy új generációs futófelület-keverék, amely több szilícium-dioxidot és kormot tartalmaz, így folyamatosan képes alkalmazkodni az úttest változó hőmérsékletéhez, ezáltal jobb tapadást biztosít száraz, nedves vagy havas időben.
Azaz: ha SUV modellje van, akkor ezekkel a négyévszakos abroncsokkal gondtalanul autózhat, méghozzá egész évben, időjárástól függetlenül. Abroncsai kivételesen jó tapadást biztosítanak, így a kiszámíthatatlan időjárás önnek nem jelenthet gondot, sőt még időt és pénzt is megtakarít azáltal, hogy nincs többé szüksége a szezonális gumicserére.
Megjegyzés: Akkor sincs oka aggodalomra, ha nem talál az autója méretében MICHELIN CrossClimate 2 SUV abroncsot: a megfelelő méretű, de "SUV" utótag nélküli CrossClimate 2 gumiabroncs tökéletesen illeszkedik SUV-jához.
A Michelinnél nagyon komolyan gondoljuk a "teljesítmény, hosszú távra tervezve" filozófiát. Ez a termékfejlesztési alapelvünk: azon dolgozunk, hogy abroncsaink az utolsó kilométerig meggyőzően teljesítsenek, még akkor is, ha elérik élettartamuk végét. Mindez természetesen igaz négyévszakos abroncsaink esetében is.
Az ön SUV modellje számára az a fontos, hogy a legutolsó megtett kilométerig a lehető legbiztonságosabb legyen az autózás, miközben az autója végig teljesítménye legjavát nyújtja. A legutolsó megtett kilométert pedig a KRESZ-ben meghatározott futóprofil kopási küszöbérték elérésekor teszi meg az autója. Amikor a gumiabroncs kopása eléri a kopásjelzők által jelzett szintet, a gumit ki kell cserélni.
És mivel ezek olyan abroncsok, amelyeket egész évben az autóján tarthat, még takarékosabban használhatja ki a termék élettartamát és kopásállóságát. Nincs több téli/nyári gumiabroncs csere! Időjárástól függetlenül ugyanazokat a gumikat használhatja, és biztonságosan vezethet, amíg a futó kopásjelzőig el nem kopik. Ezzel a választásával a takarékosság mellett környezetünket is védi.
Az optimalizált V alakú mintázat nehéz terepen is jó tapadást biztosít.
(1) Kiegyensúlyozott teljesítmény - A kiegyensúlyozott termékteljesítményt 2020 és 2021 folyamán végzett terméktesztek igazolják: fékhatás száraz útfelületen, fékhatás nedves útfelületen új és kopott futóval, fékhatás havas útfelületen új és kopott futóval, vonóerő havas útfelületen új és kopott futóval, élettartam -- részletesen lásd 2, 3, 4, 5, 6 -- a MICHELIN CrossClimate 2 SUV nyolc terméktesztből mind a nyolc teszten a legjobb teljesítményt nyújtotta.
(2) Élettartam - A Michelin megbízásából a DEKRA TEST CENTER által végzett élettartam tesztelés eredménye alapján; 2022 január; HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. CRDI modellre szerelt 235/60 R18 107V and 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9%), CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5%). Élettartam teszt 11.568 km valós futás (D50), majd 1,6 mm profilmagasságig becslés.
(3) Fékhatás havas útfelületen teszt - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett havas fékhatás tesztek eredménye alapján; fékezés 30 km/ó sebességről 10 km/ó sebességre; 2021 október - 2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 82,2% - kopott futóval: 67,0%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 93,6% - kopott futóval: 83,5%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 89,9% - kopott futóval: 83,9%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 71,8% - kopott futóval: 61,2%). Az eredmények a 30-10 km/ó féktesztek során mért fékutakon alapulnak.
(4) Havas vonóerő teszt - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett havas vonóerő tesztelés eredménye alapján, gyorsítás 5 km/ó sebességről 30 km/ó sebességre; 2021 október - 2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, illetve Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. A vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 75,2% - kopott futóval: 67,3%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 93,4% - kopott futóval: 84,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 88,8% - kopott futóval: 80,9%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 64,3% - kopott futóval: 46,3%). Az 5-ről 30 km/óra sebességre történő gyorsítás, valós teszthelyzet közben mért főbb jellemzők és időeredmények alapján végzett számítások.
(5) Nedves fékhatás tesztek - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett nedves fékhatás tesztelés eredménye alapján; fékezés 80 km/ó sebességről 20 km/ó sebességre; 2021 október-2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 96,3% - kopott futóval: 98,5%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 94,5% - kopott futóval: 91,7%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 95,5% - kopott futóval: 99,1%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 87,2% - kopott futóval: 90,4%). Átlagos teljesítmény magas és alacsony súrlódási együtthatójú (μ) nedves felületen, két különböző hőmérsékleti tartományban mért adatok alapján.
(6) Száraz fékhatás tesztek - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett száraz fékhatás tesztelés eredménye alapján; fékezés 100 km/ó sebességről állásig (0 km/ó sebességre); 2021 október - 2022 január; Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%), CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).