header

A legjobb négyévszakos abroncsok SUV modellekre

Tippek és tanácsok: személyautó, SUV és kishaszongépjármű abroncsok

A négyévszakos abroncs egyértelműen előnyösebb választás lehet a nyári, ill. téli abroncsokhoz képest. Miért előnyösebb, ha ilyen abroncsunk van? És melyik négyévszakos abroncsot szereltessük fel SUV szabadidőautónkra? Cikkünkből kiderül.

Miért érdemes négyévszakos abroncsot választanunk a szabadidőautóra?

car in snow

A négyévszakos abroncsok ugyanazt a mobilitási filozófiát képviselik, mint a SUV modellek: szélesebb körű használhatóságot a téli vagy nyári abroncsokhoz képest.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a négyévszakos abronccsal szerelt SUV vagy szabadidőautó akkor is jó teljesítményt nyújt, ha “elfogyott alóla az út” -- azaz ön terepen, változékony vagy kedvezőtlen időjárásban is biztonságosan és kényelmesen autózhat.  

Időtakarékos és gazdaságos választás

A négyévszakos abroncsok egész évben fenn maradhatnak az autónkon, ami jelentős idő és költség megtakarítással jár:

  • Nem kell időt szánnunk a szezonális gumicserére (téli gumiról nyárira, nyáriról télire váltani), és várakozni a gumisműhelyben,
  • Nem kell kifizetnünk a felszerelés és a centrírozás munkadíját -- évente kétszer,
  • Nem kell megoldanunk a használaton kívüli abroncsszettünk tárolását vagy tároltatását.

Melyik négyévszakos abroncsot válasszam a szabadidőautómra?

2015-ben a Michelin egy jelentős újítást vezetett be a négyévszakos abroncsok piacára: a CrossClimate termékcsaládot. A forradalmian új termék sikere különösen a SUV-tulajdonosok számára volt vonzó.

Mitől olyan innovatív a MICHELIN CrossClimate abroncs?

A négyévszakos gumiabroncs fejlesztése során más gumiabroncsmárkák úgy jártak el, hogy a téli abroncsokhoz adtak nagyobb teljesítményt. A MICHELIN CrossClimate abroncsokkal a Michelin éppen ellenkező megközelítést választott. Téli gumi helyett nyári gumi lett az alap, és ezt módosítottuk téli teljesítmények hozzáadásával.
Miért?
Miért?

  • Mert meleg időben, magasabb hőmérsékleten a téli gumi jobban öregszik, élettartama csökken. És mi úgy voltunk vele, hogy a négyévszakos abroncs igenis legyen hosszú élettartamú,
  • Mert olyan abroncsot szerettünk volna, amely nedves és száraz körülmények között is jól teljesít nyárias időben, a nyári abroncshoz hasonló kényelmi és egyéb teljesítményt nyújtja. És mert azt akartuk, hogy ez a gumiabroncsunk is teljesítse a hosszú élettartam elvárást, ami a "teljesítmény, hosszú távra tervezve" jelmondatunk mögött van (1).


Ezért volt CrossClimate termékcsaládunk olyan innovatív, és ezért győzött meg olyan sok autóst.

4w 239 tire michelin cross climate suv en us features and benefits 2 nosignature square

Négyévszakos abroncsok kifejezetten SUV modellekre

picture1

A MICHELIN CrossClimate termékcsaládban kifejlesztette a négyévszakos abroncsok újabb kategóriáját, a MICHELIN CrossClimate 2 SUV abroncsot. A termékek SUV utótagja azt jelzi, hogy ezek az abroncsok kifejezetten ilyen járműmodellekre készültek.

 

A MICHELIN CrossClimate 2 SUV átlagosan több kilométert(2) tesz meg legfontosabb versenytársaihoz képest, miközben végig a legmagasabb biztonsági teljesítményt nyújtja -- egész évben, lehet bármilyen az időjárás.

A MICHELIN EverGrip Technologies futótechnológia gondoskodik a legjobb (3)(4)(5) fékhatásról száraz, nedves, illetve havas utakon, míg a MaxTouch Construction felépítmény azért felel, hogy a dinamikus erőhatások egyenlő mértékben terheljék a futót, ezáltal biztosítsák úgy a futó rendkívüli kopásállóságát, hogy a termék kiváló biztonsági teljesítménye megmarad.  

Az abroncs legfontosabb jellemzői:

  • Egész évben használható
  • Téli minősítéssel rendelkezik (3PMSF)
  • Vezető teljesítmény száraz fékhatás terén (6)
  • Vezető teljesítmény nedves és havas útfelületen -- új és kopott futóval egyaránt (3)(4)(5)
  • Vezető teljesítmény: magas szintű biztonsággal párosuló hosszú élettartam(1)(2)

Teljesítmény, hosszú távra tervezve: garantált vonóerő, egészen az utolsó kilométerig 

 Ha nyári gumit használunk havas úton, könnyen megcsúszhat az autó, ezzel veszélybe kerül az autóban ülők biztonsága. Váratlan hózápor után pedig előfordulhat, hogy a nyári gumival szerelt szabadidőautónkkal még a parkolóhelyről sem tudunk elindulni.

A téli abroncsokat viszont kifejezetten hideg hőmérsékleten való teljesítményre tervezték. Ha a nyári időszakban is fennmaradnak SUV modelljén, megváltozik a viselkedésük, és gyorsabban elhasználódnak, ami az idő előtti lecserélésükhöz vezet.

Négyévszakos abroncsainkon található optimalizált V alakú mintázat télen és nyáron egyaránt meggyőző tapadást biztosít havas felületen vagy nehezebb terepen. Ez a technológia azt is lehetővé teszi, hogy esőnedves úton a mintázat hatékonyan elvezesse, és kivesse magából a vizet. Thermal Adaptive Compound futókeveréke egy új generációs futófelület-keverék, amely több szilícium-dioxidot és kormot tartalmaz, így folyamatosan képes alkalmazkodni az úttest változó hőmérsékletéhez, ezáltal jobb tapadást biztosít száraz, nedves vagy havas időben.

Azaz: ha SUV modellje van, akkor ezekkel a négyévszakos abroncsokkal gondtalanul autózhat, méghozzá egész évben, időjárástól függetlenül. Abroncsai kivételesen jó tapadást biztosítanak, így a kiszámíthatatlan időjárás önnek nem jelenthet gondot, sőt még időt és pénzt is megtakarít azáltal, hogy nincs többé szüksége a szezonális gumicserére.

Megjegyzés: Akkor sincs oka aggodalomra, ha nem talál az autója méretében MICHELIN CrossClimate 2 SUV abroncsot: a megfelelő méretű, de "SUV" utótag nélküli CrossClimate 2 gumiabroncs tökéletesen illeszkedik SUV-jához.

A Michelinnél nagyon komolyan gondoljuk a "teljesítmény, hosszú távra tervezve" filozófiát. Ez a termékfejlesztési alapelvünk: azon dolgozunk, hogy abroncsaink az utolsó kilométerig meggyőzően teljesítsenek, még akkor is, ha elérik élettartamuk végét. Mindez természetesen igaz négyévszakos abroncsaink esetében is.

Az ön SUV modellje számára az a fontos, hogy a legutolsó megtett kilométerig a lehető legbiztonságosabb legyen az autózás, miközben az autója végig teljesítménye legjavát nyújtja. A legutolsó megtett kilométert pedig a KRESZ-ben meghatározott futóprofil kopási küszöbérték elérésekor teszi meg az autója. Amikor a gumiabroncs kopása eléri a kopásjelzők által jelzett szintet, a gumit ki kell cserélni.

És mivel ezek olyan abroncsok, amelyeket egész évben az autóján tarthat, még takarékosabban használhatja ki a termék élettartamát és kopásállóságát. Nincs több téli/nyári gumiabroncs csere! Időjárástól függetlenül ugyanazokat a gumikat használhatja, és biztonságosan vezethet, amíg a futó kopásjelzőig el nem kopik. Ezzel a választásával a takarékosság mellett környezetünket is védi.

4w 239 3528704085675 tire michelin crossclimate suv 225 slash 55 r18 98v a main 6 0zoom nopad

Az optimalizált V alakú mintázat nehéz terepen is jó tapadást biztosít.

Ismerje meg termékeinket: a legjobb négyévszakos abroncsok SUV modellekre

Find the best all-season tyres for your SUV

Jogi nyilatkozatok

(1) Kiegyensúlyozott teljesítmény - A kiegyensúlyozott termékteljesítményt 2020 és 2021 folyamán végzett terméktesztek igazolják: fékhatás száraz útfelületen, fékhatás nedves útfelületen új és kopott futóval, fékhatás havas útfelületen új és kopott futóval, vonóerő havas útfelületen új és kopott futóval, élettartam -- részletesen lásd 2, 3, 4, 5, 6  -- a MICHELIN CrossClimate 2 SUV nyolc terméktesztből mind a nyolc teszten a legjobb teljesítményt nyújtotta.

(2) Élettartam - A Michelin megbízásából a DEKRA TEST CENTER által végzett élettartam tesztelés eredménye alapján; 2022 január; HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. CRDI modellre szerelt 235/60 R18 107V and 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9%), CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5%). Élettartam teszt 11.568 km valós futás (D50), majd 1,6 mm profilmagasságig becslés.

(3) Fékhatás havas útfelületen teszt - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett havas fékhatás tesztek eredménye alapján; fékezés 30 km/ó  sebességről 10 km/ó sebességre; 2021 október - 2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 82,2% - kopott futóval: 67,0%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 93,6% - kopott futóval: 83,5%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 89,9% - kopott futóval: 83,9%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 71,8% - kopott futóval: 61,2%). Az eredmények a 30-10 km/ó féktesztek során mért fékutakon alapulnak. 

 

(4) Havas vonóerő teszt - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett havas vonóerő tesztelés eredménye alapján, gyorsítás 5 km/ó sebességről 30 km/ó sebességre; 2021 október - 2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, illetve Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. A vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 75,2% - kopott futóval: 67,3%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 93,4% - kopott futóval: 84,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 88,8% - kopott futóval: 80,9%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 64,3% - kopott futóval: 46,3%). Az 5-ről 30 km/óra sebességre történő gyorsítás, valós teszthelyzet közben mért főbb jellemzők és időeredmények alapján végzett számítások.

(5) Nedves fékhatás tesztek - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett nedves fékhatás tesztelés eredménye alapján; fékezés 80 km/ó sebességről 20 km/ó sebességre; 2021 október-2022 január (kopott futó meghatározása: koptató berendezéssel az ENSZ-EGB 30. sz. előírásának megfelelően kiképzett gumiabroncs kopásjelzőig koptatott futófelület); Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (új futóval: 100% - kopott futóval: 100%), illetve  BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (új futóval: 96,3% - kopott futóval: 98,5%), CONTINENTAL AllSeason Contact (új futóval: 94,5% - kopott futóval: 91,7%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (új futóval: 95,5% - kopott futóval: 99,1%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (új futóval: 87,2% - kopott futóval: 90,4%). Átlagos teljesítmény magas és alacsony súrlódási együtthatójú (μ) nedves felületen, két különböző hőmérsékleti tartományban mért adatok alapján.

(6) Száraz fékhatás tesztek - A Michelin megbízásából a TÜV SÜD Product Service által végzett száraz fékhatás tesztelés eredménye alapján; fékezés 100 km/ó sebességről állásig (0 km/ó sebességre); 2021 október - 2022 január; Audi Q5 40TDI 204hp, ill. Audi Q5 50TFSIe 300hp modellekre szerelt 235/60 R18 107V és 107W méretű abroncsok összehasonlító vizsgálata. Vizsgált termékek: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%), illetve BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%), CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét