autó szerk. biztonságos vezetés tippek és tanácsok

A futófelület gyengének látszik

Tünet: kopás mindkét szélen

autó szerk. infografika kétoldali kopás tippek

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnózis: nincs megfelelően felfújva

  • Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
  • Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
  • A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet
  •  

Megoldás:

Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).

A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Tünet: kopás középen, és túlzott kopás

Diagnózis: túlságosan fel van fújva

  • A futófelület közepén van a teher. Gyorsabban kopik, mint kívül.
  • Hidegen ellenőrizze az abroncsokat.
     

Megoldás:

Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak.
A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

autó szerk. infografika kopás középen tippek

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Tünet: egyenetlen kopás

autó szerkesztői infogr. egyenetlen kopás tippek

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

1. diagnózis: futómű-beállítás

Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.

Megoldás:

Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet. Lehet, hogy csak elöl kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.
További információk

2. diagnózis: túlnyomás

  • A futófelület közepén van a teher. Ez gyorsabban kopik, mint kívül.
  • Hidegen ellenőrizze az abroncsokat.

 

Megoldás:

Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak. A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Tünet: kagylós kopás

1. diagnózis: futómű-beállítás

Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.

Megoldás:

Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet. Lehet, hogy csak elöl kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.
Információk a futóműről

2. diagnózis: túlnyomás

A futófelület közepén van a teher. Ez gyorsabban kopik, mint kívül.
Hidegen ellenőrizze az abroncsokat.

Megoldás:

Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak. A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.
A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat szakértő tudja javítani.
A kívülről végzett javítás nem megbízható, és veszélyes, mert utána a belsejét is meg kell vizsgálni, hogy vannak-e lyukak.

autó szerkesztői infografika kagylós kopás tippek

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Tünet: fűrészfogas kopás

autó szerkesztői infogr. fűrészfogas kopás tippek

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnózis: futómű helytelen beállítása

Ha a futómű beállítása helytelen, a futófelület szélén fűrészfogas mintázat jelenik meg. Ezt az út egyenetlen súrlódása okozza.

Megoldás

Az autón valószínűleg kerékösszetartási vagy -széttartási beállítást kell végezni. Ennek a vizsgálatát szakember tudja elvégezni.

Tünet: sérülés

Diagnózis: sérült abroncs, amit javítani kell

  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb, szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert utána az abroncs belsejét is meg kell vizsgálni, hogy vannak-e rajta lyukak.

 

Megoldás

  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.
autó szerk. infogr. sérülés tippek és tanácsok

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Tünet: keresztirányú csíkok a futófelületen

autó szerk. infogr. keresztirányú csík tippek

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnózis: kopott abroncs

  • Minden abroncs futófelületén kopásjelző mutatja, amikor a fennmaradó profilmélység 1,6 mm.
  • Amikor már csak 1,6 mm profilmélység maradt, vagy amikor az abroncs bármely területén megjelennek a kopásjelzők, a gumi elkopott és cserélni kell.

 

Megoldás:

Vigye el a járművét egy szakemberhez vizsgálatra, aki profilmélységmérővel megméri a futófelület fennmaradó profilmélységét.

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+