H24 Green GT prototype

WE RACE FOR CHANGE

Motorsport az innováció szolgálatában

MIÉRT VÁLLALUNK SZEREPET A VERSENYSPORTBAN? MIÉRT SZÁLLUNK VERSENYBE?

Büszkék vagyunk rá, hogy a versenysportban eltöltött évtizedek alatt versenyabroncsaink világszerte sikerrel bizonyíthatták, milyen kiváló teljesítményre képesek. Manapság azonban a motorsport is óriási változáson megy keresztül.  

Olyan 100%-ban fenntartható tömeggyártású gumiabroncsokat kell kifejlesztenünk, amelyek tervezése és legyártása minimális hatással van bolygónk erőforrásaira, a biológiai sokféleségre és a CO₂-kibocsátásra, méghozzá oly módon, hogy a MICHELIN márka sikerének zálogát jelentő termékteljesítmény ugyanolyan meggyőző marad. Ez az az óriási kihívás, amellyel szembe kell néznünk.

Az autóversenyzés tehát -- mint felbecsülhetetlen értékű élő tesztpálya, illetve mint motiváló erő -- minden eddiginél hatékonyabban szolgálja a technológiai innovációt. A motorsportokra jellemző szélsőséges versenykörülmények lehetőséget biztosítanak számunkra az innovációra, kísérleteink rekordidő alatti elvégzésére, a tanulásra, új megoldások kidolgozására és a mindenki számára előnyös fenntartható megoldások gyors fejlesztésére.

Motorsport - #WeRaceForChange Michelin - 96s - UK

VERSENYBE SZÁLLUNK A VÁLTOZÁSÉRT, A MINDANNYIUNK SZÁMÁRA JOBB MOBILITÁSÉRT

We race for change - Performance made to last

Azért szállunk versenybe, hogy partnereinknek olyan teljesítményt nyújtsunk, amely a rajtvonaltól a célvonalig kitart. Az önökért vállalt elkötelezettségünk az, hogy az elsőtől az utolsó kilométerig biztonságos vezetési élményt nyújtsunk, megbízható abroncsaink révén, amelyekkel a futó teljes elkopásáig autózhat.(1)

We race for change - Sustainable materials

Azért szállunk versenybe, hogy felnőjünk az új kihívásokhoz. Abroncsaink egyre nagyobb arányban tartalmaznak biomassza alapú és újrahasznosított alapanyagokat (2). 2025-től minden MICHELIN gumiabroncs a versenysport számára kifejlesztett innovatív alapanyagokból készül majd. 

We race for change - simulation

Azért szállunk versenybe, hogy válaszokat találjunk, szimulációkat végezzünk, tanuljunk az adatokból, és felülmúljuk önmagunkat. A versenysportban mindennapos mérnöki szimulációkat folyamatosan terjesztjük ki a sorozatgyártásra is, amivel jelentős mennyiségű erőforrást takarítunk meg, illetve csökkentjük a CO₂-kibocsátást. 

LE MANS: MÁR 100 ÉVE A KEDVENC INNOVÁCIÓS LABORUNK

Michelin innovations through the history of the 24H of Le Mans #WeRaceForChange

A Le Mans-i 24 órás körverseny -- ami a verseny idejére lezárt, de egyébként közforgalmi utakon zajlik -- rendkívüli igénybevételnek teszi ki abroncsainkat, az útpálya felületi egyenetlenségeitől kezdve egészen a gyors időjárási és hőmérsékleti változásokig. Abroncsainknak mégis hibátlan, tökéletesen kiegyensúlyozott teljesítményt, valamint biztonságot, megfelelő tapadást kell nyújtaniuk minden időjárásban, a verseny rajtjától egészen a befutóig!

A mobilitás történetében forradalmi változást hozó innovációk:

The winner of the inaugural Le Mans 24 Hours was a Chenard & Walcker

Leszerelhető abroncs

1923: A Le Mans-i 24 órás körverseny első futamának győztese egy MICHELIN abroncsokkal szerelt Chenard & Walcker gyártmányú modell, amely 57 mérföld/óra (92 km/ó) átlagsebességgel teljesítette a versenyt. A leszerelhető gumiabroncsok forradalmi változást hoztak a mobilitás számára is: az új megoldás egyszerre strapabíró, hosszú élettartamú, kényelmes, illetve felhasználóbarát.

A Lancia B20 GT won its class on radial tyres at the 1951 Le Mans 24 Hours.

Radiálabroncs

1951: Az 1946-ban szabadalmaztatott, majd 1949-től forgalmazott MICHELIN X abroncsok forradalmian új, radiál szerkezetű tartóvázzal rendelkeznek, a felépítmény fém övbetétei hosszú távú biztonságot, kényelmet és üzemanyag-takarékosságot biztosítanak. Az 1951-es Le Mans-i 24 órás körverseny bajnoka egy radiálgumikkal szerelt Lancia B20 GT modell lett.

Michelin was the first to race slick tyres at Le Mans

Slick abroncs

1967: A Michelin az első, aki slick gumikkal versenyzett Le Mans-ban. A teljesen sima, mintázatmentes futófelület kiváló tapadást biztosít száraz időben. A slick gumik rögvest le is tették névjegyüket: az Alpine A210 modell először négy perc alatti körrekordot futott a kategóriájában, majd pedig a P1.6-os kategória győzteseként végezte a futamot.

Alpine A442, the 1978 Le Mans winner

Nagy teljesítményű abroncs

1978: A nagy teljesítményű MICHELIN radiál gumiabroncsokkal szerelt Renault-Alpine A442B modell 1978-as Le Mans-i győzelmével megmutatkozott a technológia rendkívüli érdeme. Ezt az eredményt a Forma 1-ben elért újabb siker követte, ami további bizonyítékot szolgáltatott a radiál gumiabroncsok kiválóságára, és hozzájárult ahhoz, hogy a technológia világszerte iparági normává váljon.

A technológiai fejlődés, így például az erőgépek fejlődése a benzin- és dízelmotoroktól a hibrid hajtásig, a tárcsafékek bevezetése, illetve az egyre bonyolultabb aerodinamikai jellemzők mind újabb és újabb kihívások elé állították az abroncsokat. Speciális igényeknek kell megfelelniük, sajátos adottságokhoz kell alkalmazkodniuk: nagyobb motorteljesítmény, nagyobb terhelés és nyomaték mellett kiváló hatékonyságot kell biztosítani. A Michelin Le Mans-i győztesként elért rekordja azt mutatja meg, micsoda forradalmi változás állt be a teljesítmény tekintetében a versenyen. Csak az elmúlt 10 évben elértük, hogy az élcsapat LMP1 prototípusok egyetlen abroncsszettel és 149 mérföld/órás átlagsebességgel (240 km/ó) akár 466 mérföldet (750 km) is megtehetnek. Ez több mint kétszerese a Forma 1-es futamoknak! 

Le Mans 2023: továbbra is újítunk -- egy fenntartható jövő érdekében

A századik életévébe lépő Le Mans-i 24 órás körverseny idén sem lesz kivételes -- már ami a Michelin újításait illeti:

  • A mai izgalmas hiperautó prototípusok számára tervezett legújabb MICHELIN Pilot Sport Endurance Slick és Wet abroncsokat teljes mértékben virtuálisan, szimulátoros technológiával tervezték. Ezt a gyakorlatot most kiterjesztettük sorozatgyártású gumiabroncsaink fejlesztésére is, így jelentős erőforrás- és CO₂-kibocsátás-megtakarítást érünk el.
     
  • Idén egy olyan versenyabroncsot mutatunk be, amely 63%-ban fenntartható alapanyagokat (biomassza eredetű megújuló vagy újrahasznosított alapanyagokat) tartalmaz, és a GreenGT hidrogénhajtású prototípusa és a tisztán elektromos Porsche GT4 ePerformance számára készült. Ezt az eredményt a fenntartható anyagokkal kapcsolatos ismereteinknek köszönhetően sikerült elérnünk -- méghozzá úgy, hogy ez sem az abroncsok teljesítményére, sem környezeti hatására nincs hátrányos hatással.
Racing tyre that contains 63% sustainable materials
Designed to win

ABRONCSAINKAT GYŐZELEMRE TERVEZZÜK!

Mi vagyunk az a gumiabroncsgyártó, amely az elmúlt 50 évben a legtöbb győzelmet aratta a FIA és a FIM világbajnokságokon.
b2 moto

MICHELIN -- A MOTOGP™ KATEGÓRIA HIVATALOS ABRONCSA

24 hours of Le Mans

A LE MANS-I 24 ÓRÁS AUTÓVERSENY

Ünnepeljük az autóversenyzés 100 éves szenvedélyének fennállását

PARTNEREINK BIZALMÁT ÉLVEZZÜK

Ön is megbízhat a MICHELIN abroncsokban -- közúton vagy versenypályán is

További tudnivalók -- miért érdemes MICHELIN:

Értesüljön elsőként a MICHELIN legújabb híreiről és az újdonságokról!

Iratkozzon fel People in Motion -- Mozgásban az emberiség hírlevelünkre az űrlap kitöltésével,
és exkluzív ajánlatok,  fantasztikus nyereményjátékok várnak önre. Elsőrangú élmények, káprázatos úti célok!

Még több Motorsport tartalomért kövessen minket!

JOGI NYILATKOZATOK

(1) Utolsó kilométer meghatározása: a KRESZ-ben meghatározott megengedett legkisebb profilmélységig kopott futófelület eléréséig (Európában 1,6mm). Országonként eltérő lehet. További tudnivalók: https://www.michelin.co.uk/performance-made-to-last


(2) A Michelin fenntartható anyagoknak tekinti az újrahasznosított anyagokat, ill. az emberi élet időtartama alatt megújuló, biomassza eredetű anyagokat, amelyek nem veszélyeztetik az élelmiszeripari termelést. A Michelin nem tekinti fenntarthatónak az olyan természetes anyagokat, amelyek az emberi élet időtartamát tekintve nem megújulóak - mint például az olaj. Így bizonyos anyagok, annak ellenére, hogy természetes ásványi eredetűek, mint például a szilícium-dioxid, nem szerepelnek a Michelin "fenntartható anyag" meghatározásában. Az újrahasznosított anyagok olyan nyersanyagok, amelyek olyan újrahasznosítási műveletek révén keletkeznek, amelyek során az ipari vagy fogyasztás utáni hulladékot újra feldolgozzák termékekké, anyagokká vagy alapanyagokká. Az energetikai újrahasznosítás és az anyagok energetikai célú újrafeldolgozása nem tartozik ide. (Az európai hulladékirányelv definíciója alapján).


(3) További tudnivalók: https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility/​​​​​​​

Nem támogatott webböngészőt használ
Olyan böngészőt használ, amit ez a webhely nem támogat. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan funkciók, amelyek esetleg nem működnek rendeltetésszerűen. Ez furcsa eredményekhez vezethet böngészés közben. A webhely teljes mértékű kihasználása érdekében használja, frissítse vagy telepítse a következő böngészők egyikét