WE RACE FOR CHANGE
Motorsport az innováció szolgálatában
Büszkék vagyunk rá, hogy a versenysportban eltöltött évtizedek alatt versenyabroncsaink világszerte sikerrel bizonyíthatták, milyen kiváló teljesítményre képesek. Manapság azonban a motorsport is óriási változáson megy keresztül.
Olyan 100%-ban fenntartható tömeggyártású gumiabroncsokat kell kifejlesztenünk, amelyek tervezése és legyártása minimális hatással van bolygónk erőforrásaira, a biológiai sokféleségre és a CO₂-kibocsátásra, méghozzá oly módon, hogy a MICHELIN márka sikerének zálogát jelentő termékteljesítmény ugyanolyan meggyőző marad. Ez az az óriási kihívás, amellyel szembe kell néznünk.
Az autóversenyzés tehát -- mint felbecsülhetetlen értékű élő tesztpálya, illetve mint motiváló erő -- minden eddiginél hatékonyabban szolgálja a technológiai innovációt. A motorsportokra jellemző szélsőséges versenykörülmények lehetőséget biztosítanak számunkra az innovációra, kísérleteink rekordidő alatti elvégzésére, a tanulásra, új megoldások kidolgozására és a mindenki számára előnyös fenntartható megoldások gyors fejlesztésére.
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
Azért szállunk versenybe, hogy partnereinknek olyan teljesítményt nyújtsunk, amely a rajtvonaltól a célvonalig kitart. Az önökért vállalt elkötelezettségünk az, hogy az elsőtől az utolsó kilométerig biztonságos vezetési élményt nyújtsunk, megbízható abroncsaink révén, amelyekkel a futó teljes elkopásáig autózhat.(1)
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
Azért szállunk versenybe, hogy felnőjünk az új kihívásokhoz. Abroncsaink egyre nagyobb arányban tartalmaznak biomassza alapú és újrahasznosított alapanyagokat (2). 2025-től minden MICHELIN gumiabroncs a versenysport számára kifejlesztett innovatív alapanyagokból készül majd.
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
Azért szállunk versenybe, hogy válaszokat találjunk, szimulációkat végezzünk, tanuljunk az adatokból, és felülmúljuk önmagunkat. A versenysportban mindennapos mérnöki szimulációkat folyamatosan terjesztjük ki a sorozatgyártásra is, amivel jelentős mennyiségű erőforrást takarítunk meg, illetve csökkentjük a CO₂-kibocsátást.
A videó megtekintéséhez el kell fogadnia néhány cookie-t a YouTube-ról. Csak kattintson az alábbi gombra a süti modul megnyitásához.
A Le Mans-i 24 órás körverseny -- ami a verseny idejére lezárt, de egyébként közforgalmi utakon zajlik -- rendkívüli igénybevételnek teszi ki abroncsainkat, az útpálya felületi egyenetlenségeitől kezdve egészen a gyors időjárási és hőmérsékleti változásokig. Abroncsainknak mégis hibátlan, tökéletesen kiegyensúlyozott teljesítményt, valamint biztonságot, megfelelő tapadást kell nyújtaniuk minden időjárásban, a verseny rajtjától egészen a befutóig!
1923: A Le Mans-i 24 órás körverseny első futamának győztese egy MICHELIN abroncsokkal szerelt Chenard & Walcker gyártmányú modell, amely 57 mérföld/óra (92 km/ó) átlagsebességgel teljesítette a versenyt. A leszerelhető gumiabroncsok forradalmi változást hoztak a mobilitás számára is: az új megoldás egyszerre strapabíró, hosszú élettartamú, kényelmes, illetve felhasználóbarát.
1951: Az 1946-ban szabadalmaztatott, majd 1949-től forgalmazott MICHELIN X abroncsok forradalmian új, radiál szerkezetű tartóvázzal rendelkeznek, a felépítmény fém övbetétei hosszú távú biztonságot, kényelmet és üzemanyag-takarékosságot biztosítanak. Az 1951-es Le Mans-i 24 órás körverseny bajnoka egy radiálgumikkal szerelt Lancia B20 GT modell lett.
1967: A Michelin az első, aki slick gumikkal versenyzett Le Mans-ban. A teljesen sima, mintázatmentes futófelület kiváló tapadást biztosít száraz időben. A slick gumik rögvest le is tették névjegyüket: az Alpine A210 modell először négy perc alatti körrekordot futott a kategóriájában, majd pedig a P1.6-os kategória győzteseként végezte a futamot.
1978: A nagy teljesítményű MICHELIN radiál gumiabroncsokkal szerelt Renault-Alpine A442B modell 1978-as Le Mans-i győzelmével megmutatkozott a technológia rendkívüli érdeme. Ezt az eredményt a Forma 1-ben elért újabb siker követte, ami további bizonyítékot szolgáltatott a radiál gumiabroncsok kiválóságára, és hozzájárult ahhoz, hogy a technológia világszerte iparági normává váljon.
Hydrogen prototype of GreenGT
Toyota GR010 hybrid (2022 win)
Toyota TS050 hybrid (2018 win)
Porsche 919 hybrid (2016 win)
Audi R18 e-tron quattro (2012 win)
Audi R15 TDI (2010 win)
Peugeot 908 HDI FAP (2009 win)
Audi R10 TDI (2008 win)
Audi R10 (2006 win)
Bentley EXP speed 8 (2003 win)
Audi R8 (2000 win)
Porsche 911 GT1 (1998 win)
McLaren F1 GTR BMW (1995 win)
Peugeot 905 (1992 win)
Mercedes Sauber C9 (1989 win)
RENAULT ALPINE A442 B (1978 win)
A technológiai fejlődés, így például az erőgépek fejlődése a benzin- és dízelmotoroktól a hibrid hajtásig, a tárcsafékek bevezetése, illetve az egyre bonyolultabb aerodinamikai jellemzők mind újabb és újabb kihívások elé állították az abroncsokat. Speciális igényeknek kell megfelelniük, sajátos adottságokhoz kell alkalmazkodniuk: nagyobb motorteljesítmény, nagyobb terhelés és nyomaték mellett kiváló hatékonyságot kell biztosítani. A Michelin Le Mans-i győztesként elért rekordja azt mutatja meg, micsoda forradalmi változás állt be a teljesítmény tekintetében a versenyen. Csak az elmúlt 10 évben elértük, hogy az élcsapat LMP1 prototípusok egyetlen abroncsszettel és 149 mérföld/órás átlagsebességgel (240 km/ó) akár 466 mérföldet (750 km) is megtehetnek. Ez több mint kétszerese a Forma 1-es futamoknak!
A századik életévébe lépő Le Mans-i 24 órás körverseny idén sem lesz kivételes -- már ami a Michelin újításait illeti:
Gumiabroncsok versenypályára, tereprallihoz, hegyi motorozáshoz, klasszikus gyorsasági versenyzéshez, off-road és pályamotorozáshoz
Abroncsok személyautóra, SUV modellekre és kishaszongépjárműre
Motorkerékpár és robogó abroncsok
Abroncsaink a legigényesebbek bizalmát nyerik el nap mint nap - fogyasztók, gyártók, motorsport versenyzők és meghatározó véleményformálók keresik termékeinket.
Úttörő szerepünk van az alacsonyabb környezetterheléssel járó mobilitás(3) felé vezető úton, befektetéseink és újításaink a gumiabroncssal kapcsolatosak, de azon túlmutató célok iránt kötelezzük el magunkat.
Az elektromobilitás élvonalához tartozó vállalatként mérnökeink szorosan együttműködnek az autó-, robogó- és kerékpárgyártókkal, hogy olyan gumiabroncsokat tervezzenek, amelyek meggyőző teljesítményt nyújtanak az elektromos járművek tulajdonosai számára.
Ne maradjon le a legújabb MICHELIN Motorsport hírekről!
Iratkozzon fel People in Motion -- Mozgásban az emberiség hírlevelünkre az űrlap kitöltésével,
és exkluzív ajánlatok, fantasztikus nyereményjátékok várnak önre. Elsőrangú élmények, káprázatos úti célok!
JOGI NYILATKOZATOK
(1) Utolsó kilométer meghatározása: a KRESZ-ben meghatározott megengedett legkisebb profilmélységig kopott futófelület eléréséig (Európában 1,6mm). Országonként eltérő lehet. További tudnivalók: https://www.michelin.co.uk/performance-made-to-last
(2) A Michelin fenntartható anyagoknak tekinti az újrahasznosított anyagokat, ill. az emberi élet időtartama alatt megújuló, biomassza eredetű anyagokat, amelyek nem veszélyeztetik az élelmiszeripari termelést. A Michelin nem tekinti fenntarthatónak az olyan természetes anyagokat, amelyek az emberi élet időtartamát tekintve nem megújulóak - mint például az olaj. Így bizonyos anyagok, annak ellenére, hogy természetes ásványi eredetűek, mint például a szilícium-dioxid, nem szerepelnek a Michelin "fenntartható anyag" meghatározásában. Az újrahasznosított anyagok olyan nyersanyagok, amelyek olyan újrahasznosítási műveletek révén keletkeznek, amelyek során az ipari vagy fogyasztás utáni hulladékot újra feldolgozzák termékekké, anyagokká vagy alapanyagokká. Az energetikai újrahasznosítás és az anyagok energetikai célú újrafeldolgozása nem tartozik ide. (Az európai hulladékirányelv definíciója alapján).
(3) További tudnivalók: https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility/