Kereskedők keresése

Nyári, téli és négyévszakos gumi?

Zavarban van, melyiket válassza? Ez a rövid útmutató megkönnyíti a választást, hogy ön minden időjárásban biztonságosan autózhasson -- vagy esetleg télen is és nyáron is?

A nyári gumi, négyévszakos gumi és téli gumi közti különbség

Milyen gumi a nyári gumi?

A nyári gumikat kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy a melegebb hónapokban autózzunk velük -- akár hosszan tartó 40°C-os hőségben is --, esetleg egész évben olyan helyeken, ahol jellemzően inkább melegebb a téli időszak. Kisebb profilmélységük és merevebb, jól tapadó futókeverékük kiváló tapadást biztosít száraz és nedves útfelületen egyaránt: a nyári gumik kifejezetten arra az időszakra készülnek, hogy tartósan 7°C fölötti napi középhőmérséklet esetében használják az autósok. Pontos kormányozhatóság és biztos úttartás -- kanyarban és fékezés alkalmával egyaránt.

Milyen gumi a téli gumis?

A téli gumik ezzel szemben kifejezetten alacsonyabb hőmérsékleten -- vagyis amikor a napi középhőmérséklet tartósan 7 °C alatt alakul --, illetve zordabb télies időben való használatra fejlesztették ki, havas és jeges útfelületekre. A nyári gumival szemben a téli gumi mintázata mélyebb, és a megfelelő havas és jeges vonóerő eléréséhez számos kapaszkodó élt vagy lamellát tartalmaz. A téli futókeverék lágyabb, hogy fagyban is megfelelően tudjon tapadni az útfelszínhez. 

Mik azok a négy évszakos gumiabroncsok?

Az egész évben használható vagy más néven négy évszakos gumiabroncsok a nyári és a téli gumiabroncsok technológiáit ötvözik, és egész évben használhatóak.* A nyári gumiabroncsokkal összevetve több rovátkával rendelkeznek a futófelület mintázatában, így könnyebben tapadnak a havas utakon, ugyanakkor képesek alkalmazkodni a melegebb hőmérséklethez is. Ez a legegyszerűbb megoldás, ha olyan helyen él, ahol enyhe nyár, enyhe tél és csak időnként havazik. A 3PMSF jelöléssel ellátott négy évszakos gumiabroncsok -10 °C és +30 °C közötti hőmérsékleten garantálják a mobilitást és a biztonságot. (További információ a négy évszakos gumiabroncsokról)

* Felhívjuk figyelmét, hogy a 3PMSF jelöléssel ellátott gumiabroncsok használata télen bizonyos földrajzi területeken kötelező. Ellenőrizze a helyi jogszabályokat.

Nyári gumi vagy téli gumi

Első ránézésre egyformának tűnnek, mégsem javasoljuk, hogy nyáron téli gumit használjunk: a lágyabb futókeverék szinte azonnal elolvad a forró aszfalton. Az úttartás sem lesz ezzel a megoldással optimális, a jármű fékútja meghosszabbodik, és több mint valószínű, hogy a fogyasztása is nagyobb lesz.

Hasonló módon a nyári gumi használata télen szintén nem ajánlott gyakorlat: ezeket a termékeket nem arra tervezték, hogy alacsony hőmérsékleten jól teljesítsenek. A hiányzó lamellák és kapaszkodó blokkok nélkül a nyári gumi nem tapad megfelelően jeges vagy havas utakon. Ha télen nyári gumival autózunk, a jármű fékútja hosszabb -- akár duplája is lehet a téli minősítéssel rendelkező, ilyenkor biztonságos téli gumi fékútjának. A nyári futókeverék hideg időben megkeményedik, a nem megfelelő tapadás miatt a jármű megcsúszik, a kereke kipörög. A megkeményedett futókeverék miatt az abroncs maga is károsodhat: mivel nem rugalmas, könnyen berepedezik, később pedig szinte szétforgácsolódhat a gumirétege.

De mi a különbség a nyári és a négyévszakos gumi között? Ha e közül a két termék közül kell választania, olvassa el az erről szóló cikkünket.

A MICHELIN Primacy 4+ és a MICHELIN Pilot Sport 5 nyári gumiabroncsok száraz és nedves úton, meleg időben teljesítenek a legjobban. Kiváló élettartammal rendelkeznek, ahogy az a MICHELIN márkától elvárható.

A MICHELIN CrossClimate2 gumiabroncsok olyan négy évszakos abroncsok, amelyek nyáron és télen is jól teljesítenek, még hóban is. Tartósságuk megegyezik a nyári gumiabroncsokéval, így ebben a kategóriában vezető szerepet töltenek be.

A MICHELIN Alpin 7 és a MICHELIN Pilot Alpin 5 téli gumiabroncsok a legjobb teljesítményű gumiabroncsok a kedvezőtlen téli időjárási körülmények között, beleértve a havas és jeges körülményeket is.

Mikor érdemes téli gumira cserélni a nyári gumit?

A lakóhelyére jellemző időjárás függvényében, de általános szabály szerint a nyári gumit akkor érdemes téli abroncsra cserélni, amikor a napi középhőmérséklet tartósan +7° C alá esik. Érdemes tényleg megvárni, amíg tartóssá válik ez a napi középhőmérsékleti érték, a rövidebb hideghullámok becsaphatják az embert. Ugyanez a szabály visszafelé is alkalmazható: ha a napi középhőmérséklet tartósan +7° C felett van, visszaszereltethetjük a nyári gumikat.

A 3PMSF jelöléssel ellátott négy évszakos gumiabroncsokkal nem kell aggódnia a gumiabroncscsere miatt. Egész évben nyugodt lehet a gumiabroncsok felől.

Mennyibe kerül téli vagy négyévszakos abronccsal felszereltetni az autómat?

Akár családi limuzinra, kombira, elektromos autóra, sportkocsira, 4x4 meghajtású terepjáróra vagy SUV-re szereli őket, a megfelelő gumiabroncsok kiválasztása mindig alapvető fontosságú. A költségek az Ön járművének méretétől és a kívánt gumiabroncs típusától függnek. A MICHELIN Primacy 4+ nyári gumiabroncs például több mint 110 104 méretben kapható (16-tól 21 hüvelykig): az áraknak nézzen utána az interneten vagy a helyi márkakereskedőnél.

A nyári gumival ellentétben a négyévszakos gumi télen is biztonsággal használható, a beszerzési ára ezért kicsivel magasabb. Ennek ellenére a négyévszakos megoldást választó autósok kevesebbet költenek abroncsra, mint azok, akik téli és nyári abroncsgarnitúrát vásárolnak. Az egész évben használható abroncsokban a téli és nyári technológiai megoldások egyaránt megtalálhatóak, biztonságos és meggyőző teljesítményt nyújtanak minden időjárásban. Hibrid, univerzális jellege révén hosszú távon gazdaságos megoldás. az árakra rákereshet az interneten, vagy kérdezze meg az abroncskereskedőjét.

MICHELIN Garage: segítünk az önnek és autójának leginkább megfelelő abroncs kiválasztásában

Winter tires vs All-season tires : which tires should you buy? | Michelin Garage