Megváltozott az autó irányíthatósága? – miért rezeg az autóm?

Tünetek: Rezgés vagy imbolygás

autó szerk. rezgés imbolygás tippek és tanácsok

autó szerk. rezgés imbolygás tippek és tanácsok

Diagnózis: az abroncsok nincsenek centrírozva VAGY hibás kormány- és felfüggesztési rendszer
  • Ha az abroncsok nincsenek centrírozva, rezgést okozhatnak, aminek következtében a sofőr jobban fáradhat, a gumik hamarabb vagy egyenetlenül kophatnak, és feleslegesen terheli a jármű felfüggesztését.

 

Megoldás és tanácsok
  • Lehet, hogy a megoldás egyszerű, és mindössze centríroztatni kell az abroncsokat.
  • Az is lehetséges, hogy javítani kell a kormány- és felfüggesztési rendszert.
  • A rezgés vagy imbolygás első jelentkezésekor forduljon abroncsszakértőhöz.
  • Ha a centrírozás után nem szűnik meg a rezgés, ellenőriztesse a futómű beállítását és/vagy a felfüggesztést.
  • Amikor az abroncsokat első alkalommal helyezik kerekekre, illetve amikor javítás után visszahelyezik, centríroztatni kell őket.
  •  Tünetek: oldalra húz vagy rosszul kormányozható

autó szerk. infogr. oldalra húz tippek és tanácsok

autó szerk. infogr. oldalra húz tippek és tanácsok

1. diagnózis: futómű-beállítás

Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.

Megoldás:

Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet.

Lehet, hogy csak elöl. kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.

Tünetek: Rossz menettulajdonságok

tippek és tanácsok rossz úttartás ellen

tippek és tanácsok rossz úttartás ellen

Diagnózis: Sérült abroncs, amit javítani kell
  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.

 

Megoldás:
  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra abroncsszakértőhöz.