ABRONCSOKABRONCSOK TANÁCSOKTANÁCSOK KERESKEDŐKKERESKEDŐK

Abroncsnyomás

Abroncsnyomás

  • Milyen abroncsnyomás felel meg a versenypályás vezetéshez?
    A megfelelő abroncsnyomás több tényezőtől is függ, például az autó jellegétől, a felszerelt abroncs típusától, az útfelülettől és a vezetési stílustól is.
    Az abroncsnyomás jelentősen megnő a versenypályás vezetés során, ahogy az abroncs egyre inkább felmelegszik. Ennélfogva ilyenkor az ún. meleg nyomáshoz kell viszonyítanunk: ha a meleg nyomás túl magas, a megfelelő mennyiségű levegőt ki kell engednünk, hogy jó legyen a tapadás és a jármű úttartása, illetve a lehető legegyenletesebben kopjon a futófelület. Arra azonban ügyelni kell, hogy az üzemi nyomás ne legyen túl alacsony sem, mert az nagy sebességnél veszélyes lehet. A túl alacsonyra állított nyomás a kormányozhatóságot is rontja, mert ilyenkor az abroncs veszít a tartásából.
  • Miért kell ellenőrizni és utánállítani a nyomást, ha elhagyom a versenypályát?
    Azért, mert ilyenkor az abroncs visszahűl, vagyis alacsonyabb lesz az üzemi nyomás - túl alacsony a közúti használathoz. A közútra való kihajtás előtt tehát ellenőrizze és állítsa be a megfelelő nyomásértéket, ha lehet, akkor az abroncs visszahűlt állapotában!
  • Milyen gyakran kell az abroncsnyomást ellenőrizni versenypályás használatnál?
    Az abroncs minden kör megtételével fokozatosan melegszik, egészen addig, míg eléri az üzemi maximális hőmérsékletet. Ezért a bemelegítő szakaszban, 4-5 kör után mindig ellenőrizzük le, állítsuk a nyomást. Érdemes utána is leellnőrizni időnként a meleg nyomást, különösen az időjárás változásával.
  • Milyen mérőkészüléket ajánlanak az abroncsnyomás ellenőrzésére?
    Jó minőségű, megbízható, pontosan kalibrált nyomásmérőt ajánlunk ehhez a művelethez.
  • Mi az ajánlott abroncsnyomás országúti gumiabroncs versenypályás használata esetén (pl. MICHELIN Pilot Sport 4 / MICHELIN Pilot Super Sport abroncsnál)?
    A Michelin közúti abroncsaihoz a szokásos hideg értékhez képest kb. 0,3 barral (4-5 psi) magasabb meleg nyomást javaslunk. Ha túl alacsony nyomáson használja az abroncsot, az oldalfal folyamatos deformációnak van kitéve, mintha szivacskerekeken gurulna az autó, a kormányzás nehézkessé válik, és a kopás is egyenletlen. Túl magas nyomáson viszont a tapadás romlik, a futómű gyorsabban kopik, illetve helyenként túlmelegedhet az abroncs.
  • Mi az ajánlott abroncsnyomás versenypályára is homologozált abroncs használata esetén (pl. MICHELIN Pilot Sport Cup 2)?
    Pályahasználat esetén mindig az KÖZÚTI HASZNÁLATHOZ ELŐÍRT nyomással kezdjük meg a vezetést, majd fokozatosan, nem túl nagy sebességgel haladva melegítsük be a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncsot!
    - Néhány bemelegítő kör megtétele után kezdjük el apránként megváltoztatni az abroncsnyomást, míg el nem érjük az optimális üzemi nyomást. AZ ABRONCS ÜZEMMELEG ÁLLAPOTÁBAN
    - Melegen a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncs optimális üzemi nyomása 2,3 bar (33 psi) és 2,7 bar (39 psi) között van, az adott jármű és az adott pálya függvényében.
    - Emellett előfordul, hogy egyes járműveknél még ennél nagyobb üzemi nyomás szükséges, mint 2.7 bar (39 psi - melegen) HIDEGEN (LEHŰLT ABRONCS)
    - Soha ne használjuk az abroncsot 1,9 barnál (28 psi) kisebb nyomáson!
    - A MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncs élettartamának optimalizálása érdekében a Michelin azt javasolja, hogy legalább 2,0 bar (29 psi) és 2,4 bar (35 psi) közötti nyomásra fújjuk a lehűlt abroncsot.
    FONTOS!
    - Rendszeresen ellenőrizze az oldalfalakat is: ha kopás jelét látja az oldalfalon (a jelölések elmosódnak), az azt jelenti, hogy az üzemi nyomás TÚL ALACSONY. Ilyenkor legalább +0.2 barral (+ 3 psi) növelje meg a nyomást, hogy megfelelő tapadást biztosítson az abroncs, és hosszabb ideig lehessen használni.
    - Pályahasználat (Track Day) után
    Várja meg, amíg a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 abroncs lehűl, lehűlt állapotban állítsa be a nyomást a járműgyártó vonatkozó javaslatainak megfelelően!
  • Mi az ajánlott abroncsnyomás a Michelin versenyabroncsai esetében (pl. MICHELIN S9H)?
    A Michelin versenyabroncsok kb.1.9 baros meleg üzemi nyomáson nyújtják a legjobb teljesítményt. Lépjen kapcsolatba velünk, és pontosabb tájékoztatást adunk az abroncs méretének és felhasználási módjának függvényében!
  • Szükség van-e a különböző nyomásértékekre száraz és nedves felület esetén?
    Nedves pályán a gyártó által megadott országúti nyomásértéket érdemes használni.
  • Miért kell az esőabroncsot magasabb nyomásra felfújni, (0,5-1 barral), mint a slick abroncsot?
    Ha az esőabroncs meleg, nem szükséges növelni a nyomást.

    Ugyanakkor a meleg nyomás eléréséhez a kezdeti, hideg nyomásnak magasabbnak kell lennie. Ez az aszfalton lévő víz hűsítő hatása, bizonyos esetekben a megnövelt nyomás csökkenti az aquaplaning veszélyét.

    10/2013 - Versenypályától a közútig - club911.net
  • Nitrogénnel töltött abroncsot is lehet használni a versenypályán?
    Igen. Mindemellett nem szükséges a nitrogénes fújás. A nitrogénes abroncs jobban tartja a nyomást, de ez nem jár semmilyen előnnyel a versenypályán. A nitrogén termodinamikailag hasonlóan viselkedik, mint a levegő, a környezeti hőmérséklet emelkedése ugyanúgy nyomásnövekedéssel jár. Ne felejtsük el, hogy a levegő tulajdonképpen 78%-ban nitrogéngáz, így mi azt javasoljuk, hogy a lehető legalacsonyabb nedvességtartalmú levegővel fújja fel az abroncsokat.

Érdekli a nagyteljesítményű autózás?

Nagyteljesítményű gumiabroncsok

Nagyteljesítményű gumiabroncsok

Ismerje meg a Michelin nagyteljesítményű gumiabroncsait! Abroncs keresése
Ismerje meg a MICHELIN Pilot Sport 4 S abroncsot!

Ismerje meg a MICHELIN Pilot Sport 4 S abroncsot!

Ismeri a Michelin egyik legújabb fejlesztését? Bővebben az abroncsról
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

A nagyteljesítményű, sportos autózás és a versenysport bemutatására létrejött YouTube-csatorna Nézzen bele!