A gördülési ellenállás lényeges jellemző az elektromos járműveknél. Amikor az abroncs az útfelületen gördül, a gördülés közben fellépő súrlódás leküzdéséhez energiára van szüksége. Minél nagyobb az ellenállás, annál több energiára van szükség, és ez az elektromos autó hatótávjára is hatással lesz. Az alacsonyabb gördülési ellenállásra optimalizált gumiabroncs tehát javíthatja a villanyautó hatótávját.
Gördülési ellenállás és regeneratív fékezés
Az elektromos autók jellegzetessége, hogy regeneratív fékrendszerüknek köszönhetően a fékezés során képesek energiát visszanyerni. A működései elv a kerékpárdinamóhoz hasonlít: a kerekek forgatják a motort, a motor forgása pedig tölti az akkumulátort.
Ha azonban a gördülési ellenállás magas szintű, a gumiabroncs használja el az így megtermelt energia egy részét, amelyet az akkumulátor töltéséhez (a hatótáv növeléséhez) használhatnánk. Ezért is fontos, hogy az elektromos járművekre szerelt gumik gördülési ellenállás tekintetében optimális teljesítményt nyújtsanak.