Hogyan kell ellenőrizni a guminyomást?
A benzinkúton
A legegyszerűbb, ha elmegyünk egy olyan benzinkútra, ahol kompresszor is van.
A gyártó által javasolt nyomás meghatározása után helyezzük be a kompresszor visszacsapó szelepét az abroncs szelepébe.
Ellenőrizzük, hogy a mérőórán olvasható abroncsnyomás érték megfelel-e az ajánlásnak.
Ha nem, nyomjuk meg a kompresszor gombját, és fújjuk addig az abroncsot, amíg el nem éri a kívánt nyomást.
Hordozható mini kompresszorral
Az abroncsnyomást akár otthon is leellenőrizhetjük és beállíthatjuk. Egy hordozható kompresszorra lesz szükségünk, ezt a hasznos műszert autós üzletekben is megvehetjük.
Az olyan autós tartozékok, mint például a MICHELIN hordozható kompresszor, megvásárolhatók a Michelin Lifestyle kínálatából -- ahol további Michelin márkájú termékek széles skálája várja ügyfeleinket.
A legjobb, ha minden ellenőrzéshez ugyanazt a kompresszort használjuk, így a különböző eszközök közti kalibrálási különbség nem befolyásolja a mérést.
Mikor kell ellenőrizni az abroncsok nyomását?
A gumiabroncsok nyomását lehetőség szerint hidegen, vagy nagyon kevés ideig tartó, óvatos használat után ellenőrizzük.
Miért? Mert vezetés közben az abroncsok felmelegszenek, ettől a nyomás magasabb lesz. Ha hosszabb ideig tartó használat után ellenőrizzük a gumiabroncsok nyomását, az olyankor mért érték alapján úgy érezhetjük, hogy a gumiabroncsok túlfújt állapotban vannak, és úgy gondolhatjuk (tévesen), hogy inkább egy kis levegőt kellene kiengednünk belőlük.
Akkor érdemes a gumiabroncsok nyomását ellenőriznünk, amikor az abroncsok még ne melegedtek fel a használatban, vagyis amikor az autóval kevesebb mint 2 km-t vezettünk. Ebben az állapotban valódi képet fogunk kapni az abroncsnyomásról. Szükség esetén levegő hozzáfújásával állítsuk a kívánt értékre a nyomást.
A pótkeréken is mérjük meg a nyomást?
A pótkereket gyakran méltatlanul mellőzzük az abroncsnyomás ellenőrzése során. Ha van pótkerekünk, természetesen szükség esetén használhatónak is kell lennie -- ezért ezt a kereket is ellenőriznünk kell, noha napi használatban nincs. Ne felejtsük el ellenőrizni a pótkerék nyomását is!
Milyen gyakran kell ellenőriznünk a guminyomást?
A gumiabroncsok korától és kopottsági állapotától függetlenül mindig tapasztalható kismértékű levegőveszteség -- ez természetes fizikai jelenség. Ahogy a gumiabroncs gördül, levegőt veszít. A fent említett kockázatok elkerülése érdekében ezért azt javasoljuk, hogy havonta egyszer ellenőrizzük abroncsaink nyomását.
A nyomásvesztés lehetséges okai
Miért van, hogy egyes gumiabroncsok gyorsabban eresztenek, mint mások?
Ennek számos oka lehet:
Ha az abroncs szelepe kissé porózus, akkor a szokásosnál gyorsabban veszít a nyomásából.
Ha a keréktárcsánk elöregedett és rozsdás, az szintén károsíthatja az abroncsot, és gyorsabb nyomásvesztéshez vezethet.
Ha az autónk mindig ugyanazon a helyen parkol, a napsugárzásnak kitett gumiabroncsok gyorsabban veszítenek nyomásukból, mint a rendszerint árnyákban lévők.
Például egy befúródott szög által okozott sérülés lassú és folyamatos nyomásveszteséget eredményezhet.
Ha a havi ellenőrzés során jelentős nyomáskülönbséget észlelünk az egyik és a többi gumiabroncsunk között, az sérülésre vagy hibára utaló jel lehet. Ebben az esetben a kérdéses abroncsot ellenőriztessük gumis szakemberrel.
Egyénként a kisebb nyomáskülönbségek meglehetősen gyakran előfordulhatnak ugyanazon az autón mérve is. Az alulfújt állapot és idő előtti kopás elkerülése érdekében váljon rutinná, hogy havonta ellenőrizzük a gumiabroncsok nyomását!
